Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Redovisningsekonom med kunskap om e-handel till konsultuppdrag

Är du den vi söker?

Är du redovisningsekonom med god erfarenhet av e-handel och momsregler, både inom Sverige och Europa? Då är det dig vi söker! 
 

Arbetsbeskrivning

För en kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom med god erfarenhet av e-handel och moms, till ett längre konsultuppdrag om ca 6-8 månader med stor chans till förlängning, med start så som möjligt. Tjänsten är på heltid och kontoret är beläget i Solna.

Bolaget skall positionera sin e-handelsverksamhet till huvudkontoret och man kommer att börja med den svenska verksamheten, för att därefter lansera i Europa. I rollen kommer man att utveckla och sätta rutiner för att e-handelsprocessen skall bli så tydlig och enkel som möjligt, kontra redovisningen och rapporteringen som sker månatligen. Då tjänsten är ny, finns här goda möjligheter till att utvecklas och skapa en för företaget viktig beståndsdel till redovisningen. Man kommer att arbeta tillsammans med ett glatt ekonomiteam på ca 9 personer och i rollen ingår även sedvanliga arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, avstämningar och momsrapportering.

Din profil

Du har arbetat som redovisningsekonom i minst 5 år och har god förståelse och erfarenhet av e-handelsprocesser och momsregler både i Sverige och utlandet, kanske ifrån retail branschen eller liknande. Du är positiv, utåtriktad och känner dig trygg i din kompetens samt har ett prestigelöst förhållningssätt och har en stark drivkraft att lösa eventuella problem som uppstår. Det är meriterande om du har erfarenhet av Dynamics 365 och kanske andra system som härleder till e-handel. Du trivs med ett utvecklande och omväxlande arbete på ett företag som är på en utvecklingsresa, både digitalt och lokalt. 

Du har troligtvis en akademisk examen eller liknande samt några års erfarenhet från liknande arbete. Du är van att arbeta i Officepaketet, framför allt med Excel. Svenska och engelska språken behärskar du flytande i både tal och skrift.

 

Om Inhouse

På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som HR-konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult i team HR på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Övrigt/Vad händer nu?

Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, eftersom tjänsten skall tillsättas snarast möjligt. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. För mer information eller frågor, kontakta Caroline Fristedt caroline.fristedt@inhouse.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Caroline Fristedt

caroline.fristedt@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!