Redovisningsekonom till Babyshop

Om kunden / About the Client
Babyshop.com grundades 2006 och är idag den ledande nätbutiken för exklusiva varumärken inom barnmode i Europa. Företaget är ungt med hög entreprenörsanda och har medarbetare som brinner för att skapa den bästa köpupplevelsen för småbarnsföräldrar. Företaget har ett rykte på marknaden om att vara innovativa, entreprenöriella och snabbväxande. Babyshop har kontor i både Stockholm och London vilket skapar en internationell kultur.

Genom förvärvet i november av alexandalexa.com som är den ledande nätbutiken för barnmode i England, har Babyshop Group en global försäljningsplattform för fortsatt expansion i USA, Mellanöstern och Asien.

Vi söker en driven och målinriktad Redovisningsekonom till deras ekonomiavdelning. Du erbjuds ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter i ett expansivt, internationellt och framgångsrikt e-handelsföretag.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Redovisningsekonom ansvarar du för alla bankrelaterade frågor. Vidare kommer du att arbeta med:

• Löpande bokföring
• Dagliga bankavstämningar för masstransaktioner
• Deklarationer, skatter, sociala avgifter och moms
• Leverantörsfakturor
• Göra en prognos av det kortsiktiga likviditetsbehovet
• Utveckla och förbättra processer och rutiner

Din profil / Your profile
Du har en akademisk examen inom ekonomi samt minst två års erfarenhet av redovisningsarbete, gärna från retail eller e-handelsföretag. Du behöver också ha redovisningsvana från transaktionsintensiva bolag. Vi förutsätter att du är flytande i svenska och engelska och är mycket god användare av Excel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi ser att de är mycket viktiga i rollen. För att trivas med jobbet måste du motiveras både av att arbeta självständigt i egna projekt och av att arbeta tillsammans med andra i team. Som person är du ambitiös, framåt och driven. Vidare är du prestigelös, en problemlösare och har ett sinne för detaljer.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Siggelin på Inhouse. Ansök via länken nedan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast 8 maj.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!