Redovisningskonsult med känsla för service till Advice!

Om kunden / About the Client
Advice Företagsassistans i Stockholm AB är en väletablerad administrativ servicebyrå i Stockholm. Vi inriktar oss i första hand till små och medelstora företag inom de flesta branscher.

Företaget startades 1981 och består idag av fem medarbetare. Vår affärsidé är att genom ett personligt och professionellt engagemang erbjuda en total service åt våra kunder. Ambitionen är att tillhandahålla kvalitativa tjänster inom områdena ekonomi, företagsledning och personaladministration till ett konkurrenskraftigt pris.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Advice expanderar och söker nu ytterligare en redovisningskonsult!

Som redovisningskonsult på Advice kommer du att arbeta med löpande redovisning för våra kunder. Du kommer att ingå i ett team som erbjuder personlig och professionell service inom ekonomi. Vi vill att våra kunder ska känna att vi är engagerade och därför satsar vi på hög service och har en nära dialog med våra kunder. Du brinner för detaljer samtidigt som du har förmågan att se helheten i kundens affär. Eftersom kontaktytorna är många är det viktigt att du är lyhörd både som rådgivare och administratör.

Följande arbetsuppgifter ingår: Löpande redovisning, kundfakturering, leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, skatteredovisning, avstämningar, personal- och löneadministration samt självständigt, eller genom att biträda i arbetet, upprätta bokslut och årsredovisning för våra klienter. Vidare ingår också i din roll att vara rådgivande mot våra kunder.

Din profil / Your profile
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och har några års erfarenhet av löpande bokföring. Du har förmågan att arbeta självständigt och tycker om att ha många parallella processer igång samtidigt.

Du ska trivas med att arbeta högt som lågt och drivs av att ge bästa service. Det är meriterande om du har arbetat som konsult och vill utvecklas vidare på annan byrå. På Advice erbjuds du möjligheten att utvecklas i en trevlig och omväxlande miljö.

Vi ser att du är en person som har glimten i ögat. Du har sinne för detaljer och är mycket noggrann som person. Det är också viktigt att du har en social förmåga, tycker om att arbeta i team samtidigt som du tycker om att arbeta självständigt. Du är kommunikativ och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift samt behärskar engelska bra.

Övrigt / Other
Varmt välkommen med din ansökan till rekryteringskonsult marlene.blomquist@inhouse.se.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror. Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”. Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare. Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.