Regionschef till LloydsApotek

Om kunden / About the Client
LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av världens mest ledande internationella grossist- och detaljistföretag som levererar läkemedel och tjänster till apotek och sjukvård. Koncernen omsätter 215 miljarder SEK och sysselsätter 38 000 anställda i 14 länder. Antalet apotek uppgår till ca 2 200. McKesson Corporation, San Francisco, USA är den största ägaren av Celesio (nyligen rankade på 11:e plats på FORTUNE 500). Den svenska verksamheten utgörs idag av ett 80-tal apotek. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden hjälpsam och kompetent personal som kan recept och är experter inom hud och värk.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vill du vara med på en spännande resa och utvecklas tillsammans med oss? Vi söker just nu en driven Regionschef för vårt område i västra Sverige. I regionen ingår 18 apotek som sträcker sig från Lidköping till Halmstad.

Som regionchef hos oss är ditt huvudsakliga ansvar leda och utveckla din region så att den uppnår sina omsättnings- och resultatmål. I det ingår att coacha och motivera apotekscheferna till ökad försäljning, säkerställa att apoteken drivs kostnadseffektivt och ha god kännedom om regionens marknadssituation. Du har budget, resultat och personalansvar samt ansvar för det övergripande kvalitetsarbetet inom regionen, både gällande arbetsmiljö och apoteksdrift. Som regionchef kommer du att hantera operativa och dagliga driftsfrågor inom ett brett fält. Du ansvarar för att driftsätta nya apotek i regionen. I rollen som regionchef rapporterar du direkt till Driftschefen, som stöd i din roll har du bland annat en regionchefscoach och en HR-Partner. Rollen innebär ca 4 resdagar per vecka och övernattningar förekommer.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som brinner för att utveckla och leda människor, har en förmåga till strategiskt tänkande samtidigt som du kan hantera operativa frågor. Du har erfarenhet från detaljhandeln med kundkontakt samt arbetat som chef och ledare i minst fem år och har förmågan att kommunicera en tydlig och inspirerande målbild.

• Vi ser att du har Akademisk examen eller motsvarande
• Förmåga att omsätta siffror till konkreta handlingar
• Ett coachande förhållningssätt
• Affärs- och resultatorienterad ledare med både analytisk förmåga och operativt driv
• Mycket god kommunikativ, pedagogisk och social förmåga
• Mycket god engelska i tal och skrift
• Förmåga att kommunicera en inspirerande målbild
• Drivs av att utveckla andra människor
• Körkort krävs för tjänsten

Övrigt / Other
Är detta något för dig? Välkommen med din ansökan genom att bifoga CV och personligt brev via länken nedan senast den 5/10. Intervjuer kommer att ske löpande.