Kontakt

Rekryteringsansvarig till Apoteksgruppen


Är du den vi söker?
Är du en relationsorienterad, orädd och driven person som vet hur man hittar och attraherar medarbetare? Apoteksgruppen söker nu en rekryteringsansvarig som vill ta huvudansvaret att driva bolagets arbete med rekrytering och employer branding. Här får du stor möjlighet att komma med idéer, påverka och framförallt vara med och bygga upp verksamheten.

Arbetsbeskrivning
Apoteksgruppen är inne i en spännande utvecklingsfas och just nu pågår arbetet med att sätta den framtida HR-organisationen. Som rekryteringsansvarig arbetar du verksamhetsnära i en affärskritisk roll med fokus på attraktion och headhunting av framtida medarbetare. Det råder stor brist på farmaceuter på den svenska marknaden, därför har du som rekryteringsansvarig en mycket viktig roll att skapa innovativa och högkvalitativa sätt att bedriva arbetet med rekrytering och employer branding.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Förse verksamheten med stöd och rådgivning i rekryteringsfrågor samt kontinuerligt säkerställa aktuell behovsbild.
• Genomföra urval, intervjuer och referenstagning.
• Arbeta aktivt med att stärka Apoteksgruppens arbetsgivarvarumärke.
• Search, uppsökande kontakt med kandidater via Linkedin och telefon.
• Skapa mallar, regler och riktlinjer för hur man jobbar med kompetensbaserad rekrytering, headhunting och employer branding.
• Planering och genomförande av högskoleaktiviteter, mässor och events.

Din profil
Vi söker dig som brinner starkt för att jobba med rekrytering samt att få möjlighet att vara med och bygga upp något från grunden. Som person är du social, utåtriktad och har lätt för att nätverka och ta kontakt med nya människor. Du är uthållig, envis och har självförtroende att ta dig an tuffa utmaningar. Du trivs att jobba självständigt och tar egna initiativ och driver ditt arbete framåt. Tills sist hoppas vi att du vill bidra med massor av positiv energi!

Vi tror att du har följande profil:
• Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet av rekrytering och employer branding.
• Flytande i tal och skrift i svenska och engelska (annat språk är också meriterande).
• Goda kunskaper i kompetensbaserad rekrytering och gärna erfarenhet av sociala medier i rekrytering.
• Starkt meriterande med erfarenhet från apoteks- eller retailbranschen, men inte ett krav.

Om företaget
Apoteksgruppen är en apotekskedja som finns i hela landet, och en del av den internationella apotekskedjan Euroapotheca, en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med 3750 anställda på drygt 640 apotek. Vi är unika med att både ha egendrivna och franchisedrivna apotek, vilket innebär fler möjligheter för våra medarbetare. Vi är en apotekskedja där vårt engagemang för våra kunders hälsa förenar oss.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i augusti eller enligt överenskommelse. Du utgår från huvudkontoret i centrala Stockholm. Resor (inom Sverige) ett par gånger i månaden ingår i tjänsten. Låter detta som en något för dig? Ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta Jessica Petersson, jessica.petersson@inhouse.se