Rekryterings- & Employer Branding specialist till Länsförsäkringar Fastighetshetsförmedling

Är du den vi söker?
Är du driven, relationsorienterad och tycker om att hitta nya talanger? Vill du vara med på en förändringsresa på Sveriges snabbast växande mäklarkedja? Vår Rekryterings & Employer Branding specialist ska på föräldraledighet och därav söker vi nu dig som tillsammans med oss vill satsa på dessa frågor på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Du kommer tillsammans med HR-chefen få möjlighet att skapa innovativa sätt att bedriva både rekryterings- och employer branding frågor.

Arbetsbeskrivning
Du är vår expert i alla frågor som rör rekrytering och employer branding på såväl strategisk som operativ nivå. I rollen säkerställer du att franchisetagarna får stöttning i rekryteringsfrågor och arbetar aktivt med att stärka Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings arbetsgivarvarumärke. Vår strävan är att vara branschens ledande aktör och därför arbetar du kontinuerligt med att utveckla vårt erbjudande till både potentiella och befintliga anställda samtidigt som du utvecklar franchisetagarna för att vi ska hålla så kvalitativa rekryteringsprocesser som möjligt.

Rollen är mycket självständig och innefattar planering och genomförande av högskoleaktiviteter, mässor och events som syftar till rekrytering av såväl mäklarstudenter som etablerade mäklare. Vidare har du en viktig rådgivande funktion gentemot våra franchisetagare i rekryteringsprocesser, där alla rekryteringensdelar är vanliga förekommande inslag, såsom samtal till potentiella rekryter, annonsering, djupintervjuer, disc-analyser, referenstagning med mera. Som rekryteringsansvarig har du även ett tätt samarbete med marknadsavdelningen för att sätta vårt arbetsgivarvarumärke på kartan i olika mediekanaler. Det innebär även att du är ansvarig för våra rekryteringskampanjer, annonser, karriärssida samt har ansvaret för den årliga kommunikationsplanen för vår rekrytering och vårt employer brand.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR alternativt Marknad. Du har 3-5 års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt rekryteringsarbete. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med employer branding är det starkt meriterande. Rollen är mycket utåtriktad och du bör därför vara socialt begåvad och bekväm med att tala inför andra.

Du har höga ambitioner för dig själv och det du åstadkommer. Du är effektiv i ditt rekryteringsarbete och arbetar uthålligt i långsiktiga processer. Du tycker om kombinationen av rekryteringsarbete och employer branding och uppskattar att involveras i det interna HR-arbetet. Som person är du kommunikativ och relationsorienterad och vi ser att du har massor av positiv energi!

Om företaget
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har sedan starten 2006 etablerat över 169 bobutiker runt om i Sverige och har idag cirka 830 medarbetare. Tillsammans är vi ute på en fantastiskt spännande resa, där vi på några år har vuxit till att bli Sveriges tredje största mäklarföretag. Med Länsförsäkringars väletablerade varumärke inom bank och försäkring i ryggen erbjuder vi både köpare och säljare en trygg och pålitlig fastighetsförmedling. Idag är Länsförsäkringar Fastighetsförmedling den snabbast växande mäklargruppen i landet och för att fortsätta expansionen söker vi nu dig som vill vikariera och utvecklas i ett aktivt och kundorienterat företag.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i augusti. Placeringsorten är på huvudkontoret i Stockholm. Frekventa resor förekommer i tjänsten. Låter detta som en något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta Johanna Blom, johanna.blom@inhouse.se.