Kontakt

Rekryteringsansvarig till Länsförsäkringar Fastighetshetsförmedling AB


Är du den vi söker?
Söker du nya utmaningar? Är du relationsorienterad och tycker om att hitta nya talanger?

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har sedan starten 2006 etablerat över 160 bobutiker runt om i Sverige och har idag cirka 720 medarbetare. Tillsammans är vi ute på en fantastiskt spännande resa, där vi på några år har vuxit till att bli Sveriges tredje största fastighetsförmedlare.
Med Länsförsäkringars grundmurade varumärke inom bank och försäkring i ryggen erbjuder vi både köpare och säljare en trygg och pålitlig fastighetsförmedling. Idag är Länsförsäkringar Fastighetsförmedling den snabbast växande mäklargruppen i landet och för att fortsätta expansionen söker vi nya medarbetare som vill utvecklas i ett aktivt och kundorienterat företag.

Arbetsbeskrivning
Som rekryteringsansvarig kommer du tillsammans med HR-chefen att fortsätta skapa innovativa sätt att bedriva rekrytering och kompetensutveckling. Rollen innebär att ansvara för att franchisetagarna får den stöttning de behöver i rekryteringsfrågor och att arbeta för att stärka Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings arbetsgivarvarumärke.

Vår strävan är att vara branschens ledande aktör, vilket vi bl.a. uppnår genom att optimera inflödet och kvalitén på kandidaterna och att hjälpa dem utvecklas på bästa sätt efter anställning. Rollen är mycket självständig och innefattar aktivt arbete mot mäklarutbildningarna, headhunting, annonsering/kandidatmarknadsföring, intervjuer, kandidatuppföljning och ett tätt samarbete med anställande chefer.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har 3-5 års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt rekryteringsarbete.

Du har höga ambitioner för dig själv och det du åstadkommer. Du är effektiv i ditt rekryteringsarbete och har känsla för vad som är värdeskapande. Du tycker om kombinationen av rekryteringsarbete, headhunting och ansvarar för strategisk kandidatmarknadsföring. Du uppskattar att involveras i det interna HR-arbetet samt planerar och genomför gärna medarbetaraktiviteter. Som person är du kommunikativ och relationsorienterad och vi ser att du har massor av positiv energi!

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placeringsorten är på huvudkontoret i Stockholm. Frekventa resor förekommer i tjänsten. Låter detta som en något för dig? Ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta Jessica Petersson, jessica.petersson@inhouse.se