Kontakt

Rekryterings- & Employer Branding-specialist till Länsförsäkringar Fastighetshetsförmedling AB


Är du den vi söker?
Är du relationsorienterad och tycker om att hitta nya talanger? Vill du vara med på en spännande resa på Sveriges tredje största mäklarföretag? Som rekryterings- & employer branding-specialist på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling kommer du tillsammans med HR-chefen skapa innovativa sätt att bedriva rekryterings- och employer brandingarbete.

Arbetsbeskrivning
Som rekryterings- & employer branding-specialist kommer du tillsammans med HR-chefen att skapa innovativa sätt att bedriva rekryterings- och employer brandingarbete. I rollen säkerställer du att franchisetagarna får stöttning i rekryteringsfrågor och arbetar aktivt med att stärka Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings arbetsgivarvarumärke. Vår strävan är att vara branschens ledande aktör och därför arbetar du kontinuerligt med att utveckla vårt erbjudande till både potentiella och befintliga anställda.

Rollen är mycket självständig och innefattar planering och genomförande av högskoleaktiviteter, närvara på mässor och andra events som syftar till rekrytering av såväl mäklarstudenter som etablerade mäklare. Vidare har du en viktig rådgivande funktion gentemot anställande chefer i rekryteringsprocesser, där intervjuer och headhunting är förekommande inslag. Som rekryteringsansvarig har du även ett tätt samarbete med marknadsavdelningen för att sätta vårt arbetsgivarvarumärke på kartan i olika mediekanaler. Du är vår expert i alla frågor som rör rekrytering på såväl strategiskt som operativ nivå.

Din profil
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har 3-5 års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt rekryteringsarbete. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med employer branding är det starkt meriterande. Rollen är mycket utåtriktad och du bör därför vara socialt begåvad och bekväm med att tala inför andra.

Du har höga ambitioner för dig själv och det du åstadkommer. Du är effektiv i ditt rekryteringsarbete och arbetar uthålligt i långsiktiga processer. Du tycker om kombinationen av rekryteringsarbete och employer branding och uppskattar att involveras i det interna HR-arbetet. Som person är du kommunikativ, relationsorienterad och prestigelös. Du har massor av positiv energi!

Om företaget
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har sedan starten 2006 etablerat över 160 bobutiker runt om i Sverige och har idag cirka 730 medarbetare. Tillsammans är vi ute på en fantastiskt spännande resa, där vi på några år har vuxit till att bli Sveriges tredje största mäklarföretag. Med Länsförsäkringars grundmurade varumärke inom bank och försäkring i ryggen erbjuder vi både köpare och säljare en trygg och pålitlig fastighetsförmedling. Idag är Länsförsäkringar Fastighetsförmedling den snabbast växande mäklargruppen i landet och för att fortsätta expansionen söker vi nya medarbetare som vill utvecklas i ett aktivt och kundorienterat företag.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placeringsorten är på huvudkontoret i Stockholm. Resor förekommer 2-3 gånger i månaden. Körkort är ett krav. Låter detta som en något för dig? Ansökan redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta Jessica Petersson, jessica.petersson@inhouse.se. OBS! Inga ansökningar tas emot på mejlen.