Rekryteringskoordinator till BCG

Om kunden / About the Client
The Boston Consulting Group (BCG) is a global management consulting firm and the world’s leading advisor on business strategy. We partner with clients from the private, public, and not-for-profit sectors in all regions to identify their highest-value opportunities, address their most critical challenges, and transform their enterprises.

BCG was founded in 1963 and is a privately owned firm with more than 10 000 employees across 85 offices in 48 countries. Integrity, respect for the individual, delivering value, and making an impact on society are just some of BCG’s core values. BCG’s commitment to both our clients’ success and our own standards is what sets BCG apart as a world-class professional services organization.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker nu en Rekryteringskoordinator med erfarenhet av administration och eventplanering till vår kund Boston Consulting Group. Du kommer att tillhöra det nordiska rekryteringsteamet där du rapporterar till Head of Operation, Stockholm. Du kommer att ha en viktig roll samt många kontaktytor i organisationen.

I rollen ingår bland annat:
• Administrera och koordinera rekryteringsprocessen
• Planera och utföra Event
• Supportera Eventplanerarna under hela processen
• Koordinera Top talent programmet
• KPI’s
• Nordisk och Europeisk rapportering på månad- och årsbasis
• Koordinera den interna Facebooksidan och uppdatera informationen gällande den svenska verksamheten på hemsidan

Din profil / Your profile
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har 3-5 års erfarenhet av en administrativ HR och/eller rekryteringsroll i en internationell miljö. Du har goda kunskaper i MS Office, Outlook, Word, Power Point och Excel. Koncernspråket är Engelska, så det är viktigt att du talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska.

Som person är du en proaktiv problemlösare med hög flexibilitet. Du har väldigt god planering, prioritering och utförande i ditt arbete. Du är också initiativtagande och har förmågan att arbeta självständigt i en tvärfunktionell roll. Du har en hög förmåga till självmotivation, stresshantering och uppmärksamhet för detaljer. Vidare är det viktigt att du har en stor social förmåga och en positiv attityd.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående.

Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse AB. Vid frågor kontakta Elin Siggelin, elin.siggelin@inhouse.se eller Andrea Pohl, andrea.pohl@inhouse.se.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!