Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Research & Insight specialist till Stockholmsmässan

Vill du vara med och bidra till att Stockholmsmässan blir mer insikts- och fakta drivet? Vill du ansvara och driva utveckling för Stockholmsmässans alla kundundersökningar? Är du dessutom proaktiv och starkt drivande i ditt arbete. Då är det dig vi söker.

I rollen som Research and Insight Manager kommer du att ansvara för Stockholmsmässans alla externa och interna undersökningar gällande deras kunder. Verka för att öka Stockholmsmässans kundinsikter och omvärldsfakta genom att samla in, bearbeta och dela data, insikter och målgruppsdata. Vidare ska rollen bidra till att hela företaget blir mer insikts- och fakta drivet. Arbeta för att företaget förstår och använder kundinsikter för att förbättra den externa kommunikationen och eventens innehåll. Ansvara för att vi håller våra insiktsverktyg och tillhörande datasystem/program uppdaterade.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av;

  • Strategiskt och operativt ansvara för företagets alla externa och interna undersökningar gällande våra kunder (utställare och besökare)
  • Sätta övergripande plan över Stockholmsmässans arbete med undersökningar i samråd med dina kollegor inom Analys, Kundinsikt och Digital utveckling (AKD) och de olika teamen för respektive event.
  • Anta huvudansvaret för arbete mot en samlad vy över tillgängliga kundinsikter samt se till att fakta är tillgänglig och går att agera på
  • Vara huvudkontakt och kravställare till externa konsulter och researchpartners inom ansvarsområdet
  • Ansvara för främst kvantitativa, men även kvalitativa kundundersökningar, vad gäller uppsättning, analys och presentation
  • Ansvara för varumärkesundersökningar samt trackning
  • Sätta upp olika kundpaneler för tester, fokusgrupper och dialog (i samarbete med event teamen)
  • Proaktivt driva frågor gällande undersökningar/kundinsikter/resultat till alla event teamen samt föreslå förbättringar baserat på analysresultat
  • Kontinuerligt bidra i arbetet att öka antalet besökare till Stockholmsmässans olika event samt höja kundnöjdheten 
  • Optimera svarsfrekvens i alla led för att maximera effekten av digital insamling
  • Kombinera data från olika källor (t ex Explori, SurveyMonkey, FairMate, Google Analytics) för att maximera insikterna
  • Fortsätta utveckla rollen och driva värde i organisationen
  • Vara en ambassadör i hela organisationen för kundundersökningar och kundinsikter
  • Stötta upp byggnationen och tester av kommunikationsflöden i samarbete med Marketing Automation specialist för att öka kundinsikterna
  • Omvärldsbevaka och säkra upp förbättringar i undersökningssätt

Kvalifikationer
Treårigt gymnasium
Eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring och/eller ekonomi
Mycket goda kunskaper i svenska och i engelska, i både tal och skrift
Goda kunskaper inom Officepaketet
Minst två års arbetslivserfarenhet av kundinsikter, data och målgrupper och digitala kundundersökningar inom kommersiellt företag
Erfarenhet av digitala undersökningsverktyg tex Surveymonkey.
Erfarenhet från att förmedla kunskaper i både tal och skrift 
Erfarenhet från projektledning
Mycket goda kunskaper i analys och uppföljning av digital marknadsföring (t ex Google Analytics)
Meritande att ha kunskaper från Salesforce CRM samt Salesforce Marketing Cloud
Meriterande att ha avancerade kunskaper i Excel

Din profil
Du beskriver dig själv som en mål-och resultatorienterad person som tar stort ansvar, har en analytisk förmåga samtidigt som du är kreativ. Du är en naturlig inspiratör som motiverar och delar med dig med av dina kunskaper och erfarenheter. Du trivs bäst att arbeta i projektform samtidigt som du är van att arbeta självständigt och är en god lagspelare. Att du har en god pedagogisk förmåga ser vi som ett plus då denna roll kommer innebära att öka förståelsen och nyttan med kundundersökningar och ett kontinuerligt insiktsarbete.  

Övrigt – Vad händer nu?
Tjänsten är på heltid och placerad på Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykologiska tester. Intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan.
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Sandra Pettersson

sandra.pettersson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!