Kontakt

Researcherchef till Vizeum


Om kunden / About the Client
Vizeum är en strategisk mediebyrå inom Dentsu Aegis Network. Vizeum är mediebyrån som inte startar med media, vi börjar istället med konsumenterna och deras relation till ditt varumärke. Vi vet att dagens konsumenter är svårare än någonsin att förutspå och att de uppträder mer fragmenterat. Därför måste vi starta från konsumenternas vardag och inte från en medielösning.
Vizeum besitter en unik förståelse för både traditionella drivkrafter och de nya beteenden som möjliggörs av den digitala tidsåldern. Denna förståelse ger oss möjlighet att identifiera de tillfällen då konsumenter är som mest mottagliga och att utnyttja kraften i media för att bygga starkare relationer mellan konsumenter och varumärken. Relationer som leder till tillväxt.
”Connections that count” är vår vision och mission. Därigenom kan vi erbjuda våra kunder den högkvalitativa rådgivning och integrering av media som krävs i det nya medielandskapet. På Vizeum arbetar ett nyfiket och glatt gäng där ett nära samarbete med både kunder och kollegor prioriteras, är du en av oss?

Arbetsbeskrivning / Work Description
Arbetet som chef för researchavdelningen innebär att du ska leda analysavdelningen och utvecklad dess affär. Du kommer att arbeta operativt med att genomföra undersökningsupplägg med kvantitativt fokus samt genomföra analys vars mål är att identifiera konsumentinsikter och ge tydliga rekommendationer som ligger till grund för strategiska och taktiska beslut i marknadsföringsprocessen. Det kan t ex handla om målgruppsanalyser, medie- och köpbeteendeanalyser, kampanjuppföljningar, varumärkestracking och workshops.

Tjänsten innebär:
– Personlansvar
– Intäktsansvar
– Övergripande ansvar för medtodutveckling
– Kompetensutveckling för teamet
– Ansvar för kundnjöjdhet och kvalitet

Din profil / Your profile
Vi vill att du har erfarenhet från att tidigare framgångsrikt ha byggt upp liknande affär samt tidigare erfarenhet av personal- och resultatansvar. Du har en dokumenterad teoretisk högskoleutbildning inom nationalekonomi eller marknadsekonomi samt statistik. Våra kvantitativa analyser genomförs i huvudsak i SPSS och Excel. Vi ser därför gärna att du har arbetat en del med SPSS eller liknande system, samt behärskar Excel och branschverktyg som Sesame och RM mycket väl.

Som person är du analytiskt, har god förmåga att se samband och helheter och utmanas av att hitta nya insikter. Vidare är du är ambitiös, strukturerad, prestigelös, social, har goda ledaregenskaper och vill arbeta på ett framgångrikt företag med höga ambitioner och du älskar kommunikation, precis som vi!

Övrigt / Other
I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Maria Bergholtz: maria.bergholtz@inhouse.se

Välkommen med ditt CV och ditt personliga brev.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.