Retention Communication Specialist – Inhyrning 12-14 månader.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker vi en Retention Communication Specialist som kommer att vara ansvarig för den dagliga kommunikationen mot befintliga kunder i utgående kanaler och för
att optimera e-postkommunikationen.

I rollen ingår att:
• Upprätta/samordna kommunikationsplaner för samtliga lokala Viaplay-marknaders aktiva och inaktiva kundgrupper.
• Utföra och följa upp kommunikationsplaner.
• Ansvara för att ta fram kommunikationsbriefer till alla marknader och i samarbete med lokala webbansvariga och designteam producera och skriva all kommunikation mot befintliga kunder på samtliga marknader.
• Genomföra kampanjer i verktyget för e-postmarknadsföring.
• Analys och uppföljning av olika målgrupper i syfte att maximera ”klickfrekvens” samt uppmaning till handling.
• Arbeta i team med Viaplays olika avdelningar i syfte att informera och hålla befintliga kunder uppdaterade om Viaplay-tjänstens utveckling.
• Nära samarbete med lokala sportenheter med syfte att lyfta upp relevant innehåll till befintlig och inaktiv kund.

För denna spännande roll letar vi efter en kandidat som är organiserad, driven och har en stark känsla för detaljer i kombination med en proaktiv attityd.

Färdigheter och förmågor som krävs:
• Erfarenhet inom online business och e-postmarknadsföring
• Erfarenhet från reklambyrå då gärna i en skrivande roll är ett plus
• Välorganiserad och lättlärd
• Stark kommunikationsförmåga och egenskapen att snabbt och lätt skapa texter anpassade för specifika målgrupper
• Goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
• Norska, danska eller finska är meriterande

Övrigt
• Inhyrning via Inhouse på 12-14 månader
• Start Februari 2014
• Placering Stockholm
• Vid frågor gällande tjänsten kontakta Gustaf Aschan på Inhouse på 08-522 233 10 eller Gustaf.aschan@inhouse.se