Denna tjänst är inte längre aktuell.
Retention Manager till Cellbes
Är du den vi söker?
Brinner du för den digitala kundresan och har erfarenhet från lojalitetsprogram, kundstrategi och mätbar marknadsföring? Är du en lyhörd ledare som vill driva engagemanget med ett fantastiskt team som jobbar för att optimera kundens livscykel? Vill du vara med och bygga ett modernt och innovativt e-handelsbolag med tydliga mål, anrika rötter och en stark mission?
Då kan rollen som Retention Manager på Cellbes vara något för dig!
Arbetsbeskrivning
I rollen som Retention Manager på Cellbes kommer du ansvara över att utveckla livstidsvärdet i den digitala kundrelationen genom målgruppssegmentering, relevant kommunikation och träffsäkra erbjudanden. Du har personalansvar över ditt team och budgetansvar för befintlig kund och rapporterar till CCO. Du driver strategisk utvecklingen av Customer Retention och en resultatbaserad marknadsföring i Nyhetsbrev och Katalog. Genom analys och kartläggning identifierar du förbättringsåtgärder för att optimera våra automatiserade livscykelprogram.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Aktivt arbeta med Marknads- och aktivitetsplan för att nå budgetmål
- Säkerställa att produktionen av Nyhetsbrev & Katalog är enligt varumärkesmanualen och håller tidplan/budget
- Analyserar kundbeteende, processer och automatiserade flöden
- Arbetar med segmentering och relevant kunddialog
- Håller teamets fokus och driver utvecklingsprojekt
Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för modebranschen och Cellbes målgrupp. Du har god vana av att leda personal samt kundfokuserade projekt och produktioner. För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk och ha hög kunskap inom digital kommunikation. Som person är du inkluderande, tydlig och resultatfokuserad. Vi vill att du står upp för våra värdeord och eftersträvar att jobba efter ”Mod”, ”Driv, och ”Tillsammans”.
Kvalifikationer:
- Relevant Högskoleexamen
- Minst 4 års arbetslivserfarenhet från liknande roller
- Mycket goda kunskaper i digital kommunikation/marketing & kundstrategi
- Goda erfarenheter från segmentering, marketing automation & CLV
- God analytisk förmåga & van att arbeta datadrivet
- Mycket goda färdigheter i engelska både i tal och skrift
Om företaget
Cellbes startade redan 1954 som ett postorderföretag och har sedan dess utvecklats till att bli ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode -och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.
Cellbes har sitt huvudkontor i Borås och omsätter ca 600 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Nadja Frisk på nadja.frisk@inhouse.se. Vi ser fram emot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Västra Götalands län