Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Sales Coordinator till Forpac

Är du den vi söker?
Är du en lösningsfokuserad lagspelare som vill arbeta på ett internationellt bolag med breda kontaktnät? Har du erfarenhet av exportadministration, öga för detaljer och ett självgående arbetssätt? Då har vi rollen för dig!

Om rollen
Som Sales Coordinator på Forpac blir din viktigaste uppgift att stötta våra traders i kommunikationen kring deras affärer samt ta fullt ansvar för logistiken som krävs för att genomföra dessa. I rollen har du många externa kontakter med bland annat kunder, leverantörer, speditörer och banker. Du ansvarar över att dokumentation och administration utförs noggrant och färdigställs i tid.

Vårt Sales Coordinator team utgör en central del i verksamheten där din unika kompetens kommer att värdesättas högt. Du får möjlighet att påverka och utmana både din egen roll och företagets utveckling.

Din profil
För att lyckas i rollen bör du vara kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du arbetar proaktivt, serviceinriktat och lösningsfokuserat samt trivs med ett stundtals högt tempo. Vi ser gärna att du har erfarenhet av shipping, spedition, Trade Finance och/eller import/exporthandel med tillhörande dokumenthantering. Kanske har du till och med arbetat på ett handelshus tidigare? Ett krav är dock att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vi önskar att du vill bidra till utveckling och förbättrat utnyttjande av vårt affärssystem samt allmänna administrativa rutiner. Detta förutsätter att du strävar efter att förstå bolagets verksamhet samt externa intressenters krav, behov och önskemål. Det är en självklarhet att du respekterar och arbetar enligt företagets grundläggande principer och värderingar.

Om företaget
Forpac International AB är ett ungt och modernt handelshus inom den globala handeln med papper, mestadels till förpackningstillverkning. Vår kultur präglas av gemenskap, öppna dialoger och tillit där vi arbetar tillsammans för att nå våra mål. Med nytänkande utmanar vi konkurrensen på en traditionell marknad. Då vi består av ett 10-tal personer är vi fortfarande relativt små, men vi är stolta och glada över att vi växer och vill därför utöka vårt team med en ny lagspelare.

Vi erbjuder möjlighet till delaktighet och personlig utveckling i en trevlig arbetsmiljö. Du ställs inför utmaningar i ett högt tempo men vi strävar efter balans i tillvaron och månar om varandra.

Du kommer att vara placerad på vårt kontor, men vår målsättning är också att du ska få möjlighet att resa för att möta några av våra kunder och leverantörer som finns på många platser runtom i världen. Vi sitter lättillgängligt i ljusa och fräscha lokaler i Kungsporten, Billdal.  Här har vi gratis parkering utanför dörren och bra förbindelser med kollektivtrafik endast ett par hundra meter bort.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Nadja Frisk, nadja.frisk@inhouse.se
Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan.

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Nadja Frisk

nadja.frisk@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!