Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Säljassistent till Schaeffler

 

Är du den vi söker?

Har du erfarenhet av inköp och säljadministration? Är du serviceminded, positiv och vill leverera med hög kvalité? Då är det dig vi söker!

Schaeffler är ett globalt företag som inom fordons- och tillverkningsindustrin och har i mer än 70 år tillhört pionjärerna med banbrytande uppfinningar och utvecklingsarbete inom rörelseteknik – titta gärna på filmen We pioneer motion på Youtube om oss.

Arbetsbeskrivning

I rollen som säljassistent arbetar du främst med inköp- och säljadministration där du kommer ha  kontakt med  nordiska kollegor och leverantörer men också i övriga Europa, framför allt Tyskland. Det gör att du behöver ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Rollen är ny i organisationen, vilket innebär att du får möjligheten till att själv och tillsammans med rapporterande chef, påverka och utveckla rollen. I din roll ingår arbetsuppgifter från högt till lågt och din vilja att utveckla processer samt rutiner ligger nära till hands. För att lära dig vad Schaeffler vad gör, kommer du få en gedigen intern utbildning. En spännande roll för dig som vill utvecklas! Kontoret ligger i fina lokaler invid Arlanda Stad och man arbetar i hybridlösning efter överenskommelse med rapportande chef.

I dina arbetsuppgifter kan följande ingå:

- Inköp- & säljadministration
- Salescontrolling
- Statistik
- Research
- Viss säljrapportering
- Viss avtalshantering
- Regelbunden rapportering till myndigheter
- Stöd till försäljningschefer
- Ad hoc uppgifter

Din profil

Du har relevant utbildning och minst 3-4 års arbetslivserfarenhet varav minst ett år av inköp. Du har god erfarenhet av Excel och gärna ifrån SAP samt är flytande i engelska både i tal & skrift. Som säljassistent hos Schaeffler behöver du vara driven, noggrann och ha känsla för god service. Då du har många kontaktytor på företaget både i Sverige och utomlands, är du social och har en instinktiv känsla för hur man skapar bästa resultat i dialog med andra – speciellt på engelska. Du är lösningsorienterad och är inte rädd ställa frågor samt är nyfiken och vill slutföra det du åtar dig att göra.

Som person arbetar du effektivt och strukturerat. Du är kommunikativ och van att agera serviceminded och tycker om att ha flera bollar i luften samtidigt. Vi söker dig som är intresserad av administration & service, med tidigare erfarenhet av inköp och som vill utvecklas i en internationell organisation tillsammans med likasinnade kollegor.

Om företaget

Schaeffler Group är en globalt verksam leverantör till fordons- och tillverkningsindustrin och har i mer än 70 år tillhört pionjärerna med banbrytande uppfinningar och utvecklingsarbete inom rörelseteknik och mobilitet.  Med sina innovativa tekniska lösningar, produkter och tjänster inom CO₂-effektiv drivning, elmobilitet, Industri 4.0, digitalisering och förnybar energi utgör Schaeffler en tillförlitlig partner för företag som vill göra rörelseteknik och mobilitet effektivare, intelligentare och hållbarare  Schaefflergruppen levererar precisionskomponenter och system för drivlinor och chassin liksom rullningslager- och glidlagerlösningar för ett stort antal industriella applikationer. Under 2020 kunde företagsgruppen redovisa en omsättning på 12,6 miljarder Euro. och är med sina cirka 83 300 medarbetare ett av världens största familjeägda företag. Med nästan 1 900 patentansökningar 2020 var Schaeffler enligt tyska patent- och registreringsverket DPMA det näst mest innovativa företaget i Tyskland).

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är baserad i Stockholm, kontoret i Arlanda Stad och erbjuder en blandning av distansarbete och arbete på plats efter överenskommelse. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. För att hjälpa oss att hitta rätt person till rätt roll tror vi på evidensbaserade och fördomsmedvetna bedömningsmetoder. Ansök därför enkelt med ditt CV via vår hemsida, vi vill inte ha ett personligt brev. Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen. Om du har några frågor, är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Caroline Fristedt på caroline.fristedt@inhouse.se

Välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Sara Sjödell

sara.sjoedell@schaeffler.com

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!