Kontakt

Säljkoordinator (Customer support)


Är du den vi söker?
Är du en koordinator som drivs av att vilja ge bästa service till kund? Vi söker nu dig som vill jobba som säljkoordinator åt vår kund Création Baumann. Här kommer du att ansvara för att stötta den svenska verksamheten, återförsäljarnätverk, kunder samt showroom och kontor.

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter:
– Offerthantering, orderhantering, fakturahantering samt bevaka betalningar.
– Kommunikation gällande sortiment, lagerstatus, leveranser m.m.
– Importhantering av gods till Sverige.
– Underhålla showroomet, utlåning av produkter till arkitekter och återförsäljare.
– Vara ett stöd till säljare med diverse arbetsuppgifter.

Din profil
Vi söker dig som har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet från liknande roll. Helst har du tidigare arbetat med anbud och haft orderrelaterade arbetsuppgifter. Du gillar att hantera olika arbetsuppgifter och trivs med en koordinerande och supporterbaserad roll. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Som person är du positiv, prestigelös, strukturerad och noggrann samtidigt som du har förmågan att se helheten. Du är mycket service-minded, har en väl utvecklad samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i en roll med många kontaktytor. Det är naturligtvis en extra merit om du är intresserad av design/textil. Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på engelska, meriterande är om du har kunskaper i tyska.

Om företaget
Création Baumann, med sin bas i Schweiz, är ett 130-årigt familjeföretag som är välkänt för sina högkvalitativa inredningstyger. De arbetar endast Business to Business mot arkitekter och återförsäljare. I det svenska aktiebolaget är de totalt 4 personer och har ett showroom/kontor på Rosenlundsgatan 40.

Övrigt
Du erbjuds en spännande möjlighet att få vara med och aktivt bidra till Création Baumanns expansion i Sverige. Du kommer att arbeta i en kreativ miljö med trevliga och inspirerande kollegor och nära samarbete med kollegorna i Schweiz. Tjänsten är på heltid, sista ansökningsdag är den 25 juni.
Intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor kontakta Kajsa Tamsen: kajsa.tamsen@inhouse.se