Kontakt

Säljkoordinator till Elof Hansson International AB


Arbetsbeskrivning
Som Säljkoordinator kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa vår export administrativt. Arbetet innebär mycket kontakter med t ex speditörer, lagerställen och leverantörer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Förbereda och framställa dokument för export
Kontakt med speditörer, leverantörer, agenter och dotterbolag över hela världen
• Fakturering
• Utfärdande av certifikat
• Tolka remburser samt kontakt med bankerna
• Bevakning av inbokade skeppningar
• Samarbete med övriga interna avdelningar
• Hantera in- och utleveranser i ordersystem
• Hantering av leverantörsfakturor

Du har några års relevant arbetslivserfarenhet och har tidigare arbetat med export eller import. Erfarenhet av flygfrakt är meriterande.

Du är en person som är van att hålla många bollar i luften och är van att dagligen prioritera. Som person är du strukturerad, noggrann och utåtriktad. För att lyckas och trivas i rollen är du proaktiv, kommunikativ dessutom trivs du att arbeta både självständigt och i grupp.

Kvalifikationer
• Några års relevant arbetslivserfarenhet
• Relevant utbildning, som lägst gymnasieexamen med ekonomisk inriktning
• God vana att arbeta med Officepaketet
• Erfarenhet av Microsoft Navision är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om företaget
Elof Hansson International AB levererar komponenter, utrustning, maskiner och kompletta enheter till massa- och pappersindustrin samt till förpacknings- och sockerindustrin. Vi erbjuder våra produkter och tjänster globalt inom 3 affärssegment: Equipment & Components, Special Projects och Pulp & Paper Projects. Elof Hansson International AB ingår i Elof Hansson Group som har 300 anställda i 22 länder. Vi är placerade på koncernens huvudkontor på Första Långgatan i Göteborg.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Känns detta som något för dig? Välkommen med din ansökan. Intervjuer kommer att starta i mitten av augusti.