Scream Mediabyrå söker kvalificerad ekonomiassistent

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Om kunden / About the Client
Scream är en oberoende svensk mediebyrå och expert på medierådgivning. Vår uppgift är att hitta platsen och tillfället där våra kunder får mest uppmärksamhet. För oss är det viktigt med ett innovativt synsätt på reklam och kommunikation. Digital rådgivning och kreativa idéer är alltid i fokus.
Vi strävar alltid efter att ge mer och då räcker det inte alltid med hårt arbete. Det krävs engagemang och energi!

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du ingår i ekonomiavdelningen som består av en ekonomichef samt två ekonomiassistenter varav du kommer att ersätta den ena.
I rollen som kvalificerad ekonomiassistent kommer du arbeta med löpande redovisning, kundreskontra, månadsavstämningar, likviditetsprognos, utläggsredovisning och lön för Screamgruppen.
Du fungerar även som support gentemot kontoret och kunder och är vår expert i ekonomisystemet Marathon.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent/redovisningsekonom. Du bör vara duktig på avstämningsarbete samt ha erfarenhet av praktiskt lönearbete. Vi ser gärna att du har någon form av ekonomiutbildning på minst eftergymnasial nivå.

Vi söker en snabblärd person med känsla för ordning och reda och som trivs i en miljö där tempot är högt. Det är meriterande om du har erfarenhet från media-och/eller reklambyrå samt erfarenhet av Marathon.

För rätt person är detta ett mycket spännande och utvecklande arbete. Det är en trevlig och inspirerande arbetsmiljö i ett företag med högt driv och arbetsglädje. Företaget sitter i ljusa och fina lokaler på Söder i Stockholm.

Övrigt / Other
Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 ½ år med önskemål om start februari/mars 2013. Sök via länken kopplad till tjänsten på www.inhouse.se.
Sista ansökningsdag är 2013-02-08.

Jobbcoaching / Prenumerationstjänst
Inhouse erbjuder karriär- eller jobbcoaching för dig som är arbetssökande.
För mer information besök: https://www.inhouse.se/coaching

Glöm inte att registrera dig på vår hemsida. Genom att skapa en profil och aktivera Prenumerationstjänsten får du information om nya tjänster och uppdrag via mail i samma stund som de publiceras på vår hemsida.
Prenumerationen styrs enbart av yrkeskategorier, vilket innebär att du kommer att få mail om uppdrag som gäller både hel/deltid samt uthyrning/fast rekrytering.

Registrera dig på: https://www.inhouse.se/registrera/

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Upplever du ett Tekniskt Problem med din ansökan? Kontakta Daniel Lazar på 08 52 22 33 25 eller info@inhouse.se.

Välkommen!