Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Senior HRBP Comp & Ben till Avanza

Vill du jobba i ett Sveriges mest innovativa och spännande bolag, som har ambitionen att revolutionera sin bransch? Vår uppdragsgivare har som mål att ligga steget före - låter det som ett något för dig? 

För Avanzas räkning söker vi dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta brett med HR-frågor, har du dessutom ett stort intresse och brinner lite extra för området Compensation och Benefits så har du kommit till rätt tjänst.  Som Senior HRBP hos Avanza får du möjlighet att både operativt och strategiskt utveckla arbetet tillsammans med engagerade kollegor.

Är du den vi söker?

Hos Avanza är HR en väl integrerad del av verksamheten och levererar förutsättningar, lösningar och stöd till organisationen för att tillsammans kunna fortsätta att utmana branschen och leverera värde till kunderna. Nu växer Avanzas HR-team och vi söker ytterligare en erfaren, driven, kommunikativ Senior HR Business Partner som vill vara med och bidra till Avanzas fortsatta framgång och som vill utveckla Comp & Ben frågorna inom företaget!

Arbetsbeskrivning

Som Senior HR Business Partner är du kontaktpunkt för alla förekommande HR-frågor för de delar av verksamheten som du ansvarar för. Ditt förhållningssätt är konsultativt och du kan utmana tankar och idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används i organisationen. Du agerar beslutsstöd åt cheferna i deras uppdrag att leverera sina åtaganden i enlighet med Avanzas strategi. I rollen ingår även att självständigt driva och utveckla HR processer och att vara en affärsmässig partner gentemot ledarna i organisationen. Rollen innebär självständigt arbete men du samarbetar tätt med övriga kollegor i HR-teamet.

Som Senior HRBP arbetar du brett och verksamhetsnära, både operativt och strategiskt, inom hela HR-området. Förutom att bistå chefer med konsultativt och administrativt stöd i HR-processer har du också särskilt fokus på arbetsområdet Comp & Ben.

Dina Huvudsakliga ansvarsområden är:

  • Vara beslutsstöd och rådgivare till chefer i samtliga HR relaterade frågor

  • Bidra till organisationsutveckling och förändringsledning genom ett proaktivt, utmanande och konsultativt förhållningssätt till chefer i HR relaterade frågor

  • Ansvar för underlag till Avanzas bemanningsbudget kopplat till mandatprocess

  • Ansvar för befattningsvärderingar och rapportering (Towers Watson)

  • Lönerevision och löneändringar

  • Lönekartläggning

  • Presentationer för Koncernledning inom Comp & Ben /Bemanning

  • Hålla årliga utbildningar för chefer avseende lönerevision, lönesättning/lönesamtal

  • Systemspecialist samt avtalsansvar för system kopplade till Comp & Ben

  • Kontinuerlig utvärdering av system och program i effektiviserings- och förbättringssyfte

  • Bidra och driva HR relaterade projekt inom HR funktionen

  • Planera och följa upp budget för aktiviteter inom Comp & Ben

Din profil

Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet från strategiskt och operativt HR arbete i medelstora, snabbrörliga och vinstdrivande organisationer. Meriterande med erfarenhet från Bank /Finansbranschen. Erfarenhet från projektledning och från komplex organisationsutveckling, ledarstöd, arbetsmiljöfrågor och arbetsrättsliga frågor inkl. fackliga förhandlingar är viktigt. Mycket god kompetens, intresse och erfarenhet inom Compensation & Benefits är en självklarhet.

Om du är nyfiken, självständig, engagerad, målfokuserad och trivs med att arbeta resultatinriktat så kommer det vara till din fördel. Om du även är en person som har nära till att ta initiativ är konsultativ och rådgivande för både dina kollegor och chefer har du stora möjligheter att lyckas och trivas med oss på Avanza!

Om företaget

Avanza är Sveriges ledande internetbank för sparande och placeringar. Vi drivs av att förändra branschen genom att utmana de stora bankerna och försäkringsbolagen på den svenska sparmarknaden. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar spararnas ekonomi och har en vision om att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Därför står våra kunders bästa alltid i fokus, precis som det borde vara. Affärsidén är enkel – mer till dig, mindre till banken. En idé som gett oss Sveriges nöjdaste sparare 12 år i rad.

Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med drygt 600 trevliga och engagerade kollegor kommer du att sitta centralt i lokaler på Regeringsgatan 103. Banken har bra förmåner såsom extra bra bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Avanza har en unik kultur med mycket höga indextal för såväl Engagemang, Ledarskap och Arbetsmiljö. Och man tycker om att ha kul tillsammans! För mer information besök: https://www.avanza.se/ir

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start under Q1 2022. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 2022-01-17. Bifoga ditt CV och gärna en kort motivering varför just du är rätt för rollen. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor kring rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se eller Aron Jegers, aron.jegers@inhouse.se

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Aron Jegers

aron.jegers@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!