Kvalificerad redovisningsekonom till SoftwareOne

Om kunden / About the Client
Vi tror att rätt miljö och rätt möjligheter tillåter utmärkta människor att leverera enastående resultat. Vår framgång och globala tillväxt börjar med våra anställda, vilket är anledningen till att vi nu utökar vårt fantastiska team. Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med ett internationellt bolag som befinner sig i en expansiv fas, så har du chansen nu.

SoftwareONE är ett privatägt schweiziskt företag som grundades 1985. I dag finns vi i 82 länder och har över 2 000 anställda. Vår nordiska verksamhet startades 2011 och vi finns nu i samtliga nordiska länder med totalt 24 personer. Vi sitter i nya och fräscha lokaler några minuters gångväg från Kista Centrum.

Vi jobbar med allt som rör mjukvarulicensiering & -hantering och hjälper våra kunder att optimera licenshanteringen och avtalen för deras IT-miljöer. Vi har över 4 000 mjukvaruleverantörer i portföljen, några exempel är Microsoft, Adobe, Symantec, Citrix och VMware.

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen kommer du att arbeta brett med bokföring i de olika nordiska bolagen och vara ansvarig för bland annat månadsbokslut. Arbetsuppgifterna består även av löpande bokföring, betalningar, kund- och leverantörsreskontra och avstämningsarbete. Vidare så kommer du att arbeta med uppgifter som momsaktiviteter och likviditetsprognoser. Du kommer att tillhöra ett team på tre personer, där ni stöttar och arbetar tätt tillsammans. Du kommer att rapportera direkt till den nordiska ekonomichefen.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har en universitetsutbildning inom redovisning/ekonomi. Vi tror att du har minst 3-6 års erfarenhet från en ekonomiavdelning. Vi ser gärna att du arbetat internationellt och känner dig beväm med det engelska språket då all kommunikation sker på engelska. Då du själv ansvarar för en hel del uppgifter känner du dig trygg i din förmåga att behandla dessa uppgifter. Det är av stort värde om du arbetat i Navision eller något annat affärssystem. Du har goda kunskaper i MS Excel. Du är en positiv person som gillar att arbeta i högt tempo. Därmed ser vi att du har ett eget driv och kan ta eget initiativ. Det finns möjlighet till att både avancera dina uppgifter och ta dig an egna projekt.

Tjänsten ska tillsättas enligt överenskommelse.

Övrigt / Other
Låter det här som en tjänst som passar dig så tveka inte att söka! Viktigt att du formulerar varför just du passar in på tjänsten. Då tjänsten ska tillsättas inom kort så skicka gärna in ditt CV och personligt brev så snart du kan.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!