Denna tjänst är inte längre aktuell.
Senior redovisningskonsult till modern och entreprenöriell byrå i city
Är du den vi söker?
Trivs du i ett entreprenörsdrivet företag där du får möjlighet att göra skillnad? Är du social, serviceinriktad och trivs med att ha många kontaktytor? Då kan du vara den vi söker! Här får du möjlighet till ett spännande arbete i en kraftigt växande organisation med korta beslutsvägar och goda möjligheter till utveckling.
Arbetsbeskrivning
Hos ABOUTVALUE arbetar du med kunniga och drivna kollegor som tycker om att utvecklas tillsammans och med sina kunder. ABOUTVALUE arbetar integrerat med sina kunder och sitter delvis tillsammans med dem för att utföra arbetet kvalitativt och effektivt.
Du kommer självständigt att ansvara för kunder där du bistår dem med redovisningstjänster och konsultation inom olika ekonomi- och verksamhetsrelaterade frågor.
Exempel på arbetsuppgifter följer nedan:
- Koncernredovisning med IFRS som standard
- Ansvar för månads-, kvartals-, årsbokslut med tillhörande årsredovisning
- Säkerställa och upprätta god redovisningssed och följa förändringar inom lagstiftning och regelverk
- Uppföljning skatt och ansvar för upprättande av inkomstdeklaration
- Delta och ansvara för uppstart av nya kunder
- Bidra aktivt till att utveckla och effektivisera processer och rutiner hos ABOUTVALUE och deras kunder
- Utbilda, handleda och coacha kollegor
Din profil
Vi söker dig som trivs i en mindre och prestigelös organisation där du är delaktig till ABOUTVALUEs tillväxt och framgång. Du tycker om att arbeta i en miljö med mycket energi där du både tar eget ansvar och samtidigt uppskattar att samarbeta med andra. Du är nyfiken, noggrann och fokuserad med ett mycket gott affärsmannaskap. Du tycker om att arbeta strukturerat och har lätt för att prioritera. Du har även en god kommunikationsförmåga och utrycker dig väl i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen är du trygg inom redovisning och van att arbeta kundorienterat samt självgående med några års erfarenhet från en ekonomiavdelning. Då vi har en nära kontakt med våra kunder är det viktigt att du har social kompetens är lyhörd och brinner för att förvalta samt etablera nya relationer. Vi ser gärna att du har god vana av arbete med Excel. Erfarenhet av Business Central är meriterande.
Om företaget
ABOUTVALUE är en modern samarbetspartner. Vi arbetar med finansiell rådgivning där fokus är att slå samman strategi och praktisk hantering för att flytta ekonomiavdelningen från BackOffice till co-pilots. Vi vill ge våra kunder en kvalitativ och flexibel ekonomisk plattform för ökad lönsamhet.
Teamet är drivna, kunniga och personliga men också enkla och kreativa. Vi tycker om att utvecklas med våra kunder. Vi arbetar med att ständigt utveckla och följa de mest moderna och effektiva lösningar som finns på marknaden, väl anpassade till våra kunders behov. Därför värdesätter vi en inspirerande kontorsmiljö, flexibla arbetsmöjligheter, kompetensutveckling, modern teknik samt arbetsglädje och samarbete.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar ABOUTVALUE med Inhouse och Carola Arkeklint. Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.
För mer information eller frågor, kontakta Carola Arkeklint på carola.arkeklint@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län