Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Skicklig löneadministratör sökes till bolag i Solna

Är du den vi söker?

Har du erfarenhet av hela löneprocessen och brinner för att ge service? Då kan det vara dig vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en skicklig löneadministratör att stärka upp HR-teamet med.

Arbetsbeskrivning

Vår kund befinner sig i en förändringsprocess vilket bland annat innebär att de nu ”tar hem” lön från lönebyrå. Du kommer att tillhöra ett engagerat HR-team om fyra medarbetare där du är den som kommer att ansvara för lön. Du kommer att ansvara för hela löneprocessen för både kollektivanställda och tjänstemän.

Rollen innebär att ta fram och utveckla administrativa riktlinjer och rutiner i löneprocessen. Arbetet innebär ett nära samarbete med dina HR-kollegor i teamet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Lönehantering och löneadministration
• Kontakt med olika myndigheter
• Pensionsrapportering och statistik,
• Löpande support mot chefer och medarbetare kring frågor som rör lön och kollektivavtal
• Bidra till effektivisering av löneprocessen

Din profil

Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen, gärna på ett stort eller medelstort bolag. Vi tror att du har erfarenhet av att sätta upp processer och rutiner och har du dessutom varit med om att implementera lönesystem är det meriterande, men inget krav.

Du har förmåga att söka, läsa och analysera information noggrant samt upptäcka brister och felaktigheter. Du är van att arbeta effektivt, strukturerat och har en förmåga att hålla täta och återkommande deadlines. Vi ser också att du är van användare av Excel och Word och du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du prestigelös, trivs med att arbeta både självständigt och i team och har god kommunikativ förmåga. Du brinner för att ge service och är lösningsorienterad.

Övrigt

Vår kund sitter i fina lokaler i Solna. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du börjar med en anställning hos oss, som en av Inhouse uppskattade konsulter i 6 månader, och därefter finns goda förutsättningar till anställning direkt hos kund.
Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande.

Vid frågor kontakta Andrea Leal, andrea.leal@inhouse.se

Varmt välkommen med din ansökan!</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!