Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Social Media Manager & Community Manager

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling söker nu en Sociala Medie- och Community Manager till huvudkontoret i Stockholm. Som ansvarig för sociala medierna inom den rikstäckande mäklarkedjan ansvarar du både för den centrala närvaron men även att stötta och utbilda de lokala kontoren för att säkerställa deras sociala medie- närvaro. Du arbetar främst med marknadsteamet som du är en del av, men även nära med HR-avdelningen för att ta fram redaktionellt innehåll kring employer branding.

Ett stort fokus för rollen är ta fram redaktionellt innehåll till de centrala kontona men även de lokala. Därför ser vi gärna att du är en är van att jobba i Adobe programmen och tycker om att vara kreativ samtidigt som du kan ha den strategiska blicken i vilket innehåll som behövs för att bygga varumärke på en lokal och central nivå samtidigt.

Tillsammans med Digital Marketing Managern ansvarar du även för kedjans influencer marketing arbete. Utifrån en strategi som ni har satt tillsammans är du ansvarig för att hantera strategin operativt, driva kampanjerna med profilerna och följa upp arbetet. Som en del av detta driver du även bloggen Bostadskoll som är en den av vår hemsidan, med syfte att bidra med inspiration samt nå nya målgrupper för att få varumärket att växa ytterligare.
Rollen rapporterar till Marknadschefen.

ANSVAR OCH ARBETSUPPGIFTER

  • Ansvarig för etablering, strategi, hantering och underhåll av närvaro i sociala medier för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling och samtliga kontor i linje med varumärket.
  • Driva bloggen Bostadskoll och se till att innehållet får spridning
  • Driva, hantera och följa upp arbetet med influencer marketing
  • Tillsammans med Digital Marketing manager och HR-teamet skapa och hantera rekryteringskampanjer på en central nivå.
  • Uppföljning och analysering av närvaro och innehåll för att kontinuerligt utveckla engagemang och närvaron på sociala medier.
  • Hjälpa till vid uppstart av nya kontor gällande sociala medier och konton.
  • Support och utbildning gällande bobutikernas och mäklarnas närvaro i sociala medier.
  • Uppföljning av riktlinjer och rekommendationer för sociala medier för bobutikerna.

ERFARENHET

  • Utbildning inom kommunikation/marknadsföring/media
  • + 3 års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring med fokus på sociala medier
  • Erfarenhet av att löpnade arbetat med underhåll av sociala medier
  • Erfarenhet av att ha jobbat med influencer marketing
  • Erfarenhet av Adobe-programmen
  • Erfarenhet av FB manager
  • Erfarenhet av att driva strategiskt och redaktionellt arbete i sociala kanaler
  • Skribent som uttrycker sig väl i tal och skrift.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KOMPETENSER

  • Innovativ och initiativtagande
  • Välorganiserad och proaktiv
  • Du har en mycket god kommunikativ förmåga
  • Du är resultatorienterad och handlingskraftig
  • Analytiskt lagd
  • Nätverkande
  • Du är snäll och ödmjuk 

Övrigt
Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering på Länsförsäkringars Fastighetsförmedlings huvudkontor i Stockholm. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifogat något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykologiska tester. Välkommen med din ansökan.
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Sandra Pettersson

sandra.pettersson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!