Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Social Media Manager till ett tillväxtföretag inom e-learning.

Social Media Manager till ett tillväxtföretag inom e-learning.

SoBusiness är ett expansivt tillväxtföretag inom e-learning som bygger på entreprenörskap, personligt engagemang och omtanke om både medarbetare och kunder. Här blir du en viktig medarbetare i ett starkt team som varje dag arbetar för att leva upp till visionen; Skapa ett företag utöver det vanliga.

Om tjänsten
Som Social Media Manager kommer du att ansvara för samtliga sociala kanaler, såsom Youtube, Instagram, Facebook, och Linkedin. Du kommer att planera och leverera innehåll och aktiviteter utifrån uppsatta ambitioner och ”tone of voice”. Samt delta i den strategiska planeringen för samtliga kanaler. Du kommer också att sköta kontakten med företagets PR-byrå samt utveckla samarbeten med nya och befintliga influensers och presskontakter. Dessutom delta i planeringen av all content tillsammans med vår Content Creator.
Du kommer att ingå i ett tätt samarbetande marknadsteam där vi ständigt strävar mot nya, högre mål och det är därför viktigt att du är analytiskt lagd. Vi välkomnar alltid nya idéer och ser därför gärna att du har ett stort intresse av trender i sociala medier. Du bör besitta mycket goda kunskaper i svenska och även vara kreativ när det gäller text och bild.
 

  • Du hanterar och sköter den dagliga driften av samtliga sociala kanaler, driver trafik och skapar varumärkesmedvetenhet
  • Du skapar, implementerar och vidareutvecklar strategin för samtliga sociala kanaler i samråd med marknadsansvarige
  • Du samarbetar med vår Content creator för att skapa all content till alla SoBusiness behov och agerar beställare av innehåll och koncept till samtliga sociala kanaler, samt deltar själv i planerandet och skapandet av detta
  • Du arbetar och rapporterar resultat utifrån ett antal KPI:er, både på veckobasis och månadsbasis
  • Har hand om hela Sobusiness influencemarketing

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har avslutat en högre utbildning inom marknadsföring, strategi eller kommunikation, och/eller att du har relevant arbetslivserfarenhet. Du bör vara väl bekant med sociala plattformar som Instagram, YouTube, Facebook och Tik Tok, samt ha ett intresse för trender inom sociala medier. Kunna redigeringsprogram som Adobe illustrator, Photoshop och premiere pro. Du bör också vara strukturerad och ha lätt för att planera ditt arbete, och då vi arbetar datadrivet är det också viktigt att du är analytiskt lagd och är van att arbeta med KPI:er. Flytande svenska är ett grundkrav.

Som person är du en innovativ och gränsöverskridande kreatör som testar nya vägar och ser möjligheter. Du blir en viktig person i vårt marknadsteam och rapporterar till Head of Marketing. Det är positivt om du har jobbat i startup-miljöer!
Kontakta Sandra Pettersson eller Peder Mårtensson för mer info. 

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Kontaktperson

Peder Mårtensson

peder.martensson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!