Social Media Manager till Stockholmsmässan

Är du den vi söker?
Gillar du att hitta nya sätt att driva engagemang och grundar dina beslut på data och strävar efter ständig förbättra och öka intresse, engagemang och konvertering i sociala mediekanaler?
Du har stor passion för digital kommunikation och använder dig av ett kreativt mindset för att skapa intressant och engagerande innehåll. Då är det dig vi söker till Stockholmsmässans marknadsavdelning.

I rollen som Social Media Manager på Stockholmsmässan ansvarar du för att initiera målgruppsanpassad kommunikation som skapar intresse, engagemang och konvertering i samtliga sociala mediekanaler.

Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av;

• Ansvarig för den strategiska planen för samtliga SoMe plattformar för Stockholmsmässan.
• Vara rådgivande, stöttande och inspirerande för andra funktioner på Stockholmsmässan gällande sociala mediekanaler.
• Ansvarig över den operativa planeringen, genomförande och uppföljning
• Optimera och utveckla Stockholmsmässans sociala mediekanaler
• Initiera, planera och vara delaktig i den kreativa processen samt producera och publicera innehåll i de olika sociala kanalerna.
• Säkerställa att materialet följer bolaget varumärkesstrategi och tone of voice
• A/B testning
• Skriva SEO anpassade texter

Din profil
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring och har minst tre års dokumenterad erfarenhet från liknade roller från marknadsavdelning och/eller kommunikationsbyrå. Du har erfarenhet av att arbetat med strategisk planering och operativt genomfört kampanjer med målsättning att öka engagemang och driva trafik. Du har mycket goda kunskaper i de relevanta programmen och verktygen som krävs för att skapa, publicera och analysera aktiviteter i sociala mediekanaler. Vidare har du en god förståelse för kundinsikter och varumärkesutveckling. Du kommunicerar obehindrat i svenska som engelska och är van att producera egna texter.

Du beskriver dig själv som en mål-och resultatorienterad person som tar stort ansvar, har en analytiskförmåga samtidigt som du är kreativ. Du är en naturlig inspiratör som motiverar och delar med dig med dina kunskaper och erfarenheter. Du trivs bäst att arbeta i projektform samtidigt som du är van att arbeta självständigt.

Du har goda kunskap i de program och verktyg som krävs för att publicering och uppföljning i de sociala kanalerna.

Övrigt
Tjänsten är på heltid och placerad på Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Med tanke på rådande situationer kommer ditt arbete att ske till en början på distans. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifogat något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykolgiska tester. Sista ansökningsdag är 28 februari. Välkommen med din ansökan.