Social Media Manager till Tele2

Är du den vi söker?
Tele2 söker en Social Media manager med projektledaregenskaper som ska upprätthålla strategin för hur varumärkena skall utvecklas och stärkas i sociala kanaler och online display. Tjänsten är en inhyrning till september 2020.

Arbetsbeskrivning
Du fungerar som online presence manager och din huvuduppgift är att driva och utveckla Tele2s, Com Hems och Comviqs sociala kanaler, såsom Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter och Youtube. Med ett redaktionellt perspektiv där du kommer att ha flera kontaktytor runt om i organisationen, både inom B2B och B2C, ska du bidra med engagerande, inspirerande och varumärkesbyggande texter i sociala medier.

Vidare innebär rollen bland annat att:

• Upprätthålla strategin för hur de olika varumärkena ska stärka och utveckla sin närvaro i de sociala kanalerna.
• Ansvara för contentkalendern och koordinera denna med interna stakeholders.
• Synkronisera och projektleda uttag av innehåll och kampanjer både från marknadsavdelningen inom
B2B, B2C, kommunikationsavdelningen samt andra avdelningar.
• Producera och publicera inlägg samt posta i valda kanaler.
• Utveckla och adaptera kampanjer och lanseringar för de sociala kanalerna.
• Samarbeta med mediebyrå, reklambyrå och andra produktionsbyråer.
• Utvärdera resultat och optimera innehåll inom de sociala kanalerna.
• Planera displaykampanjer
• Produktionsleda framtagning av displaymaterial
• Följa upp kampanjer både för optimering och efter kampanjslut

Din profil
För att lyckas i den här rollen behöver du vara proaktiv, kreativ, nyfiken och ha ett stort engagemang för kommunikation i ett digitalt medielandskap. Det är viktigt att du är ödmjuk för andras perspektiv samtidigt som du utifrån din expertis är trygg med att prioritera och fatta egna beslut. Med en analytisk förmåga tänker du strategiskt och långsiktigt samt har modet att ifrågasätta och stå upp för dina idéer. Du har en självklar affärsmässighet och tycker om att arbeta mot tydligt kommunicerade mål.

Vi behöver dig som:

• Har 3-5 års erfarenhet av Social Media Management.
• Har stor insikt i dagens sociala medielandskap, både ur ett contentperspektiv men också annonsverktyg.
• Har erfarenhet av att skriva engagerande och inspirerande texter i sociala medier.
• Gärna behärska fot och film och ha grundläggande kunskaper i bildredigering

Övrigt
Tjänsten är en inhyrning på heltid via Inhouse med start snarast möjligt till september 2020. Sök gärna snarast via länken eller på www.inhouse.se, vi intervjuar löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Sök jobbet

Kontaktperson

Henrik Ihre
henrik.ihre@inhouse.se

Henrik Ihre
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Upload

För att skicka in din ansökan måste du också bifoga ditt CV

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar