Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Social Media Manager till Telge

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av att arbeta med sociala medier. Du är en vass kreatör med inriktning på att ta fram och optimera innehåll för sociala medier - copy, foto och rörligt material.
På vår kommunikationsavdelning arbetar 22 medarbetare. Du kommer att vara en del i teamet för digitala medier som består av fem medarbetare och du kommer att rapportera till chefen för digitala medier. Du kommer att fokusera på några av våra dotterbolags sociala mediekonton, men även arbeta för koncernen i stort med att driva och utveckla arbetet med närvaro och innehåll. Du kommer arbeta i en miljö med högt tempo där du får mycket frihet under ansvar med möjligheten att växa och utvecklas. Arbetet innebär en spännande mix av utmaningar och arbetsuppgifter som gör att ingen dag är den andra lik i en miljö där vi alla alltid hjälper varandra och har roligt på jobbet!

Arbetsbeskrivning

Du kommer att jobba nära dina kollegor i teamet för digitala medier men också nära projektledare på kommunikationsavdelningen, IT-avdelningen, HR och inte minst våra beställare inom övriga delar av koncernen och våra dotterbolag.

Konkret blir dina arbetsuppgifter framför allt att:
• Strategiskt och operativt arbete med sociala medier.
• Strategiskt arbete i form av att arbeta med att utveckla strategin för respektive konto kopplat till mätbara mål.
• Operativt arbete, omvandla strategier till realiserade lösningar.
• Skriva copy, fotografera och ta fram rörligt material, film för främst Facebook, Instagram, LinkedIn och eventuellt Twitter samt Snapchat. Det innebär exempelvis att fotografera, filma ute i verksamheterna i Södertälje (därför viktigt med erfarenhet av att göra film för sociala medier), intervjua, skriva inlägg, texta, redigera och publicera. Besvara inkommande kommentarer, frågor och direktmeddelanden.
• Kampanjer och marknadsföring i sociala medier, sponsra inlägg och annonsera.
• Ansvara för att respektive konto kontinuerligt utvecklas med fokus på kundnytta.
• Uppföljning, sätta mål, mäta och analysera.
• Omvärldsbevakning.

Din profil

• Du är driven, självgående, duktig på kommunikation och tänker alltid utifrån kundnyttan.
• Du vet hur man omvandlar en digital strategi till realiserade lösningar, sätter mål och följer upp.
• Du har förmåga att spåna fram idéer och ta fram innehåll till sociala medier utifrån analys av målgrupp.
• Du är strukturerad och trivs bäst med ordning och reda.
• Du är kreativ och lyhörd för de senaste trenderna.
• Du vill vara i en roll där du får möjlighet att genomföra dina idéer och arbeta både självständigt och som en lyhörd och ödmjuk del i ett i team.

Och självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.

Krav
• Relevant utbildning inom kommunikation med inriktning på digitala medier, digital marknadsföring, från högskola eller motsvarande, till exempel Berghs, Hyper Island eller IHM.
• Minst ett års erfarenhet av att självständigt driva arbete i sociala medier och innehållsproduktion; fotografera, filma, skriva manus och säljande texter.
• Minst ett års erfarenhet från att sätta relevanta mål, följa upp och mäta utfört arbete och marknadsföring i sociala medier.
• Goda kunskaper i annonsering och marknadsföring i sociala medier.
• Kunskaper i Photoshop och verktyg för rörligt material.
• Grafisk formgivning med inriktning på rörligt material.
• God förmåga i att kommunicera i både tal och skrift.
• B-körkort och tillgång till egen bil.

Det är extra meriterande om du har:
• Erfarenhet av Lean-arbete.
• Erfarenhet av DreamBroker, Media Flow Pro eller annat verktyg för film/foto.
• Ytterligare språkkunskaper - främst i arabiska, persiska, finska och suryoyo.

Om företaget

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har cirka 850 medarbetare och en omsättning på 4500 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, kommunikation, science center samt arbetsförmedling och bemanning.

Övrigt

Tjänsten är på heltid och sträcker sig mellan 16 augusti 2021 och 16 februari 2022 med stora möjligheter till förlängning. Placeringen är i Södertälje, men utifrån gällande rekommendationer avseende Covid-19, sker arbetet just nu mer eller mindre till stor del på distans utifrån överenskommelse med arbetsgivaren. Dock behöver vissa uppdrag för film och foto ske fysiskt på olika platser i Södertälje. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka om du är intresserad. Senaste ansökningsdagen är 10 juni. Om du har några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult på Inhouse AB - Håkan Bodman, hakan.bodman@inhouse.se - Välkommen med din ansökan.

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Kontaktperson

Håkan Bodman

hakan.bodman@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!