Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Sociala media och digital content specialist

Är du den vi söker?

Nu söker vi dig som brinner för att arbeta med mat och människor och som ser det som en utmaning att vara med och utveckla vår digitala och sociala närvaro. Rollen är ett vikariat och är placerad i fina lokaler i Stockholm och du rapporterar till Chef varumärke.  
 

Arbetsbeskrivning

I ditt arbetet ingår:

  • Att skapa och planera content och kampanjer, både grafiskt och rörligt, för vår kunds sociala och digitala kanaler
  • Identifiera, följa upp och ständigt förbättra relevanta nyckeltal för att mäta effekten av genomförda kampanjer.
  • Ansvarig för att driva och utveckla det interna contentrådet med övriga kanalägare inom vår kunds marknadsavdelning för att skapa synk i kommunikation ut mot kund.

Du kommer arbeta nära marknads- och E-handelsteamet för att, genom content på sociala medier, driva trafik och öka försäljning i samtliga kanaler, samt skapa en ökad varumärkeskännedom.
 

Din profil

Till rollen som sociala media och digital content specialist söker vi en kommunikativ, engagerad och proaktiv  person som kan fortsätta utveckla vår kund till nästa steg. Du är självgående och strukturerad, och har lätt för att samarbeta. Du är en kreativ person som brinner för att skapa innehåll, skapa kundnytta samt att utveckla våra olika kanaler.

Vi ser att du är en specialist inom sociala medier med erfarenhet av att jobba strategiskt och taktisk på plattformar som Instagram, Facebook och Youtube m.fl. Du har en akademisk examen inom sociala medier, digital marknadsföring, mediakommunikation eller liknande och har arbetat 2-3 år inom liknande roller, gärna inom detaljbranschen. Du har goda kunskaper inom digital marknadsföring, contentproduktion och att skapa grafisk content i en kommersiell kontext. Du är intresserad av trender inom sociala medier och digital produktion, är villig att testa nytt och är noggrann med att analysera och följa upp ditt arbete.

Om företaget

Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med ett starkt varumärke i en verksamhetsnära roll. Du erbjuds möjligheten att påverka från dag ett och får ta stort ägarskap kring vår framtida utveckling.

Hos oss är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utveckling och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet! För oss är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.

 

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är baserad i Stockholm och företaget erbjuder en blandning av distansarbete och arbete på plats. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. För att hjälpa oss att hitta rätt person till rätt roll tror vi på evidensbaserade och fördomsmedvetna bedömningsmetoder. Ansök därför enkelt med ditt CV via vår hemsida, vi vill inte ha ett personligt brev.

Om du går vidare i denna process kommer du att bli ombedd att svara på några screeningfrågor som ett första steg. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester, för att hjälpa oss att identifiera de kandidater som mest troligt kommer att trivas och bli framgångsrika i rollen.
Om du har några frågor, vänligen kontakta rekryteringskonsult Anna Ålander via anna.alander@inhouse.se

Sök jobbet

Anställningsform

Vikariat

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Anna Ålander

anna.alander@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!