En mycket erfaren VD-assistent sökes för kund i Stockholm

Om kunden / About the Client
Vi söker nu en mycket erfaren VD-assistent för kund i Stockholm med start den 4 augusti. Uppdraget är tom sista oktober, men med stor chans till förlängning.

Arbetsbeskrivning / Work Description
• Mötesbokningar, reseplanering samt andra aktiviteter och uppgifter som berör VD.
• Kalenderbevakning, e-post korrespondens samt förändringar och omprioriteringar i VDs vardagliga arbete.
• Förberedelse och genomförande/dokumentering /koordinering av möten där VD är involverad samt att föra protokoll till dessa.
• En stor utmaning i arbetet är att ta hänsyn till ledtider och logistiska utmaningar. Du ska sträva efter att sammanföra resor och på så sätt minska restiden.
• Föra en kontinuerlig logg för gemensamma åtaganden, typ veckorapporter
• Övergripande ansvaret för att planera styrelsemöten samt andra större händelser i företaget som kräver bokning av lokaler, mat, transport, boende, utskick och inbjudningar.
• Enklare ekonomiuppgifter såsom reseräkningar och utläggshantering
• Förbereda och sammanställa presentationsmaterial i Powerpoint
• Ägarskap för kundmöten

Din profil / Your profile
Du arbetar engagerat och proaktivt, är självständig och noggrann. Du har förmåga att prioritera är van vid och kan driva egna projekt.
Det är viktigt att du kan arbeta med parallella uppdrag samt har god kommunikativ förmåga.

Du måste vara stresstålig, flexibel och lojal. Vi ser att du är en kreativ person med integritet, känsla för sekretess och samtidigt har hög energi.

För att passa rätt in i profilen är det viktigt att vara professionell och leveransstark, du har pondus, driv, är nyfiken och självklart, har du en positiv attityd.

Som person är du en relationsbyggare som trivs att arbeta med andra.

Vi ser gärna att du har minst tio års erfarenhet från en motsvarande tjänst, gärna från ett större bolag. Du är bekant med och har förståelse för arbetet med ledningsgruppsmöten, styrelsemöten och liknande.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du är en skicklig användare av Office programmen och är skicklig på att skapa presentationer i Powerpoint.

Övrigt / Other
Intervjuer kommer att ske löpande. Kunden sitter i Vårby och det är en heltidstjänst. Bifoga CV och ansökan nedan. För frågar vänligen kontakta Jessia Grip, jessica.grip@inhouse.se