Denna tjänst är inte längre aktuell.
Spännande uppdrag som avdelningsassistent till Svenskt Näringsliv
Är du den vi söker?
Trivs du i en organisation där alla vill vara med och påverka? Är du dessutom erfaren administrativ assistent med vana av att arbeta med uppföljning av budget och löpande ekonomihantering så kan det här vara ett drömuppdrag.
För Svenskt Näringslivs räkning söker vi en avdelningsassistent på deltid för ett sex månaders uppdrag till avdelningen Arbetsmarknad & Förhandlingsservice.
Arbetsbeskrivning
Som avdelningsassistent kommer du huvudsakligen arbeta med att bistå avdelningen och avdelningschefen i det löpande arbetet.
Uppdraget är på 5 timmar per dag och arbetstiden kan variera något men i grunden arbetar du mellan 09.00 och 14.30.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Medverka på avdelningsmöten
• It- och ekonomistöd
• Insamlingar vid högtidsdagar
• Resebokningar
• Introduktion av nya medarbetare
• Beställning av kontorsmaterial
• Felanmälningar
• Övrigt administrativt
Din profil
För att lyckas i rollen på Svenskt Näringsliv är du strukturerad och noggrann. Du är van vid att jobba självständigt och levererar alltid med hög kvalité. Vi ser gärna att din kommunikativa förmåga i både tal och skrift är mycket god, oavsett om den är på engelska eller svenska. Du använder hela Officepaketet obehindrat och har goda ekonomikunskaper. Näringslivs- och samhällsdebatten kan styra dagens agenda vilket förutsätter att du med lätthet behöver kunna ställa om när situationen så kräver.
Som person trivs du med att ge förstaklassig service till dina kollegor. Önskvärt är att du har minst 5 års erfarenhet från en likande roll.
Om företaget
Svenskt Näringsliv är företagens företrädare i Sverige. De företräder närmare 60 000 små, medelstora och stora företag. Dessa är organiserade i 49 bransch- och arbetsgivarförbund. Verksamheten täcker ett brett fält och vänder sig till olika målgrupper. De arbetar med opinionsbildning och kunskapsspridning, utvecklar nya idéer och tar fram konkreta förslag för att skapa ett bättre klimat för företagsamheten.
Om Inhouse
På avdelningen arbetar 20 medarbetare där samtliga är specialister inom sina respektive områden.
Avdelningen arbetar bl.a. med frågor som rör arbetsmarknadens funktionssätt och därmed företagens möjligheter att växa och utvecklas. Målet är en väl fungerande arbetsmarknad där reglerna är enkla och tydliga och kan anpassas till företagens och individernas behov.
Övrigt
Uppdraget kan komma att förlängas efter 6 månader och anställning på Svenskt Näringsliv kan komma att bli aktuellt framöver.</p