Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Specialist digital internkommunikation på Telge

Vi på Telge letar efter dig som ska hjälpa oss att utveckla och förbättra hela koncernens digitala internkommunikation med hjälp av ett nytt intranät. Du blir den administrativa spindeln i nätet som ser till att allt i utvecklings- och förbättringsarbetet görs som ska göras och i rätt ordning. I en flexibel roll som tillåter mycket arbete på distans, kommer du tillhöra det digitala teamet på vår kommunikationsavdelning med 22 andra skickliga och trevliga kollegor, där utvecklingsarbetet kring vårt nya intranät blir ditt fokus för de kommande 12 månaderna.

Arbetsbeskrivning

Vårt intranät är navet för all vår viktiga internkommunikation – och nu ska det ses över, förbättras och utvecklas för att bättre tillgodose de interna kommunikationsbehoven inom hela Telge-koncernen som består av nio olika bolag. En förstudie har nyligen påbörjats och du kommer att vara delaktig i form av inventering av det nuvarande innehållet och den upplevda användarvänligheten. Du ska samordna input och behov från alla affärsområden inom koncernen och konkretisera vad som ska tas bort, ändras och läggas till. Detta och annat relevant i förstudien ska sedan ligga till grund för den kravspecifikation som ska upprättas för framtagningsarbetet av det nya intranätet och dess tekniska plattform.
När det – utifrån förstudien och kravspecifikationen – är bestämt hur vårt nya intranät ska se ut och vad det ska innehålla, är du ansvarig för att detta innehåll tas fram.

Arbetet innebär mycket kontakter och samarbete med många andra personer inom koncernen, därför behöver du vara social och flexibel utan att ordningssinnet rubbas. Om du har erfarenhet av att hantera stora, komplexa och krävande projekt, är du rätt person för oss. Din arbetsdag kommer att variera, men Telge är en arbetsplats där vi alla stöttar varandra och har roligt tillsammans. Du kommer rakt in i en dynamisk miljö där det är full fart och där inte bara intranätet, utan även du får möjligheten att växa och utvecklas. 

I praktiken innebär rollen, bland annat att:

  • Ansvarar för att upprätta planer och säkerställa att leveranser sker enligt plan
  • Planera och koordinera både planernas innehåll
  • Att även kunna skriva visst innehåll
  • Delta i projektmöten och projektgrupper
  • Ha kontakt med IT-funktionen, IT-leverantörer, samt alla bolag inom koncernen
  • Vara en ambassadör för hela detta interna projekt under resans hela gång

Din profil

  • Du kan kommunikation, framför allt internkommunikation
  • Du har erfarenhet av större komplexa projekt och gillar att utvecklas och ständigt förbättra
  • Du är noggrann och självgående och älskar att driva och samordna projekt framåt
  • Du gillar detaljer och att hålla tidplaner
  • Du utåtriktad och lyhörd och älskar möten med människor
  • Du är prestigelös och lyhörd för både bolag och koncernens behov
  • Du kan skriva själv
  • Du bör vara bekväm med Telges kärnvärden öppen, modig, personlig och enkel, eftersom de präglar allt vi gör

Krav:

  • Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
  • Relevant utbildning inom kommunikation
  • Ett par års yrkeserfarenhet inom kommunikation & projektkoordinering
  • Hög social kompetens
  • B-körkort
  • God vana av office-paketet

Det är extra meriterande om du har:

  • Tidigare genomfört utvecklingsarbete för ett intranät
  • Projektledarutbildning
  • Lokalkännedom om Södertälje
  • Arbete med kommunikation inom kommun, landsting eller större koncern
  • Erfarenhet av att arbeta enligt LEAN

Om Telge

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje.
Koncernen har cirka 850 medarbetare och en omsättning på 4500 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, kommunikation, science center samt arbetsförmedling och bemanning.

Övrigt

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid och sträcker sig 12 månader fram med stora möjligheter till förlängning. Placeringen är i Södertälje, men det finns möjlighet att jobba hemifrån flera dagar i veckan utifrån överenskommelse med arbetsgivaren. Senaste ansökningsdagen är 20 maj, men intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka om du är intresserad. Om du har några frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult på Inhouse AB - Håkan Bodman, hakan.bodman@inhouse.se

Välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Håkan Bodman

hakan.bodman@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!