Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Strategisk projektledare till TUI Creative Studio

TUI Group är världens största resebolag där TUI Nordic representerar marknaderna Sverige, Finland, Norge och Danmark. På TUI säljer vi upplevelser och finns till för att våra kunder ska få leva ut sina semesterdrömmar. TUI är ett digitalt säljbolag där varje nordisk site är navet i försäljning, inspiration och kontakt med kunden.  Nu har du möjlighet att bli en del av den marknadsavdelning som vann ”Årets bästa marknadsavdelning” 2019 och dess Creative Studio som blev utsedd till ”Årets bästa inhouseavdelning” 2021. TUI Nordic står nu redo att ta nästa steg i sin utveckling, en spännande resa där de behöver ha drivna och passionerade medarbetare med ombord.

Har du erfarenhet av att arbeta med marknadsföring av globala varumärken på en marknadsavdelning eller extern kommunikationsbyrå? Vi söker dig som vill vara en del av TUI Creative Studio och skapa ledande nordisk marknadskommunikation i resebranschen.

Uppdraget är på sex månader och för rätt person kan det bli en tillsvidareanställning.
Du arbetar tillsammans med ca 50 kollegor på TUIs marknadsavdelning, placerad i fina lokaler i Münchenbryggeriet. Du ingår i Creative Studio, en innovativ, lösningsfokuserad nordisk organisation som ansvarar för såväl strategisk marknadskommunikation som taktisk digital säljdrivande kommunikation och där alla medarbetare bidrar och är delaktiga till TUIs framgång.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Strategisk projektledare kommer du främst att ansvara för att:

  • Planera och koordinera varumärkesbyggande kampanjer och kommunikation oberoende kanal, för de nordiska marknaderna utifrån TUIs globala varumärkesstrategi

  • Vara spindeln i nätet gentemot TUIs globala marknadsteam och nordiska interna stakeholders vid utvecklingen och implementering av kampanjer

  • Projektleda och ansvara för att marknadsföringsaktiviteterna levereras i tid, till rätt målgrupp, till rätt kostnad utifrån uppsatta KPI:er

  • Vara delaktig i den strategiska utvecklingen av TUIs varumärke och nordiska kommunikation

Din profil

För att lyckas i rollen som Strategisk projektledare har du dokumenterad erfarenhet av liknade roll från marknadsavdelning eller extern kommunikationsbyrå. Du har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och som person beskriver du dig som affärsmässig med stort kundfokus, har ett innovativt tankesätt, nyfiken på att hitta nya lösningar och har dessutom en god förmåga att samarbeta med olika typer av funktioner. Att du sedan kommunicerar obehindrat på engelska som på svenska ser vi som en självklarhet.  Engelska är vårt koncernspråk och du förväntas kunna vara delaktig och ta plats. Att du är van att leda andra och få med dem på resan till målet är en av dina starkaste förmågor du besitter. Du trivs bäst att samarbeta i projektform med kollegor som ger dig energi, inspiration och du själv bidrar till en innovativ, kreativ och hjälpsam företagskultur.

Övrigt

Uppdraget är på 100% under sex månader och kan bli en tillsvidareanställning för rätt person. Uppdraget utgår från TUI kontor på Södermalm där du arbetar på plats, minst 3 dagar i veckan.
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV här på hemsidan. Du behöver inte skicka med något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du inför första intervju få svara på frågor samt genomföra ett arbetspsykologiska tester.
Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Josefin Dufbäck eller Sandra Pettersson Välkommen med din ansökan.

 

 
 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Sandra Pettersson

sandra.pettersson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!