Kontakt

Synsam söker ansvarig för Internkommunikation i Norden


Om kunden / About the Client
Synsam är marknadsledande inom Eye Fashion i Norden med drygt 490 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Under 2015 rekryterades en ny VD och ledningsgruppen stärktes upp med ny extern kompetens och en ny strategi togs fram. Under 2016-17 implementeras strategin som berör samtliga delar av Synsams verksamhet som rör kund – allt från butikskoncept, nya erbjudanden, nytt kundorienterat arbetssätt m.m.
Som del av implementationen så behöver vi stärka upp med en vass kommunikatör som kan kommunicera, inspirera och engagera våra medarbetare.

Arbetsbeskrivning / Work Description
• Driva Synsams koncernstrategi kring kommunikation – ta fram och genomföra kommunikationsaktiviteter kopplat till lansering av koncept etc, men även för allmänt höjande av engagemangs- och delaktighetsnivån
• Stödja Programkontoret med kommunikationsexpertis och med respektive ansvarig projektledare säkerställa att implementation av de olika strategiska initiativen fungerar i bästa möjligaste mån
• Ansvara för koncernnyhetsbrev som kommer ut 6 ggr per år, samt HK-nyhetsbrev 6 ggr per år
• Aktivt skriva och ta fram content (skrift, bild, video) med visst support från inhousebyrån
• Själv uppdatera SE intranät samt arbeta med översättningsbyrå och lokala ansvariga (OBS: Ej nödvändigtvis kommunikatörer) i NO, DK och FI för implementation
• Förse butiker med relevant information
• Stödja HK i att få ut löpande info via rätt kanaler, med intranät i navet
• Ansvara för att koordinera veckobrev och intranät i Sverige

Din profil / Your profile
Du är en självgående problemlösare, prestigelös och tycker om att skapa relationer. Du ser helheten och är noggrann med detaljerna. Du är genuint intresserad av utvecklingen inom digitalt och webb, uppskattar ett högt tempo och har en god förmåga att både samarbeta och prioritera. Gärna erfarenhet från retail och multinationell miljö. Du tycker om en föränderlig miljö och skapande av nya processer.
Du har en god språklig förmåga i tal och skrift. Du kan Sharepoint, Office-paketet och enklare bildredigering(bilder och banners).
Du har högskoleutbildning inom information, kommunikation eller marknadsföring samt minst 3-5 års erfarenhet av strategiskt och operativt internkommunikationsarbete. Du rapporterar till Programkontorsansvarig.

Övrigt / Other
Tjänsten är en inhyrning under sex (6) månader, så snart som möjligt, med stor chans till fast tjänst. Har du frågor kring jobbet, kontakta rekryteringskonsult Henrik Ihre, 0708-181841 eller henrik.ihre@inhouse.se Sök tjänsten via länken.

Om Inhouse / About Inhouse
Inhouse frilans erbjuder frilansande kreatörer och administratörer för och från kommunikationsbranschen för kort eller lång tid.
Söker du specialkompetenser som till exempel copywriters, art directors, grafiska formgivare, storyboard-tecknare, originalare, flashutvecklare, webbdesigners, projektledare, produktionsledare och reklamassistenter hittar du flest hos oss. Vi som arbetar på Inhouse har dessutom ett förflutet från kommunikationsbranschen vilket innebär att vi matchar med säker vana.