Kontakt

Synsam söker Content Manager


Om kunden / About the Client
Synsam är idag Nordens ledande optikkedja med drygt 490 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med drygt 170 butiker – från Boden i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Content manager är du ansvarig för Synsam.se och tar fram innehåll, skriver sökoptimerade texter samt publicerar i vårt CMS. Du skapar kampanjnärvaro på siten; bygger kampanjsidor och fyller med kampanjinnehåll och relaterat material. Du ser även till att vi har en bra närvaro på köpta annonser på Google (SEM), korrekta texter samt relevanta landningssidor. Erfarenhet av Digital display, rörlig bild och Google shopping är viktigt. Kampanjplanering, budgetering och beslut kring kanalval likaså. Internkommunikation via vårt intranät blir även en del av dina arbetsuppgifter.
Du kan det mesta inom Sociala Media så som planering, bevakning och uppladdning av bild och texter på Facebook, Instagram och Youtube. Inom området PR ingår mediebevakning print, bloggar, forum och sociala medier. Du är även presskontakt för Synsam Sverige samt uppdaterar vårt pressrum med pressreleaser och har kontakt med våra PR-byråer. Vi ser gärna att du har erfarenhet från CRM-arbete och har arbetat med processcheman och olika CRM-verktyg.
För att kvalificeras för rollen som Content Manager krävs en bred CMS-kännedom. Kunskaper i Photoshop och operativ erfarenhet av SEO, SEM och Google Analytics är ett krav. Du är en erfaren kommunikatör och webbskribent med erfarenhet av att driva webbutvecklingsprojekt

Din profil / Your profile
Du är en självgående problemlösare, prestigelös och tycker om att skapa relationer. Du ser helheten och är noggrann med detaljerna. Du är genuint intresserad av utvecklingen inom digitalt och webb, uppskattar ett högt tempo och har en god förmåga att både samarbeta och prioritera. Du har en god språklig förmåga i tal och skrift.
Du har högskoleutbildning inom information, kommunikation eller marknadsföring samt minst 5 års erfarenhet av strategiskt och operativt webbkommunikationsarbete.
Du rapporterar till Marknadsdirektören.

Övrigt / Other
Tjänsten är ett vikariat under ett (1) år från januari 2016 med möjlighet till förlängning. Har du frågor kring jobbet, kontakta rekryteringskonsult Henrik Ihre, 0708-181841 eller henrik.ihre@inhouse.se Sök tjänsten via länken.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.