Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Talent Acquisition Coordinator till Roland Berger

Är du den vi söker?

Har du en examen inom HR, är i början av din karriär och vill fortsätta utvecklas inom och rekrytering och HR-administration i ett internationell bolag? Vi rekryterar en Talent Acquisition Coordinator till Roland Berger. Här ges du möjlighet att arbeta med rekryteringsflödet och employer branding, samtidigt som som du stöttar verksamheten inom HR-frågor.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Talent Acquisition Coordinator kommer du att stötta rekryteringsansvarig och chefer löpande med pågående, och kommande, tillsättningar. Du administrerar och koordinerar ansökningar, urval och intervjuer för att säkerställa rekryteringsprocessen och en trygg kandidatresa. Du underhåller och administrerar kandidatflödet och bidrar till att stärka företagets employer brand genom olika initiativ och strategier. Rollen innefattar även personaladministration och att stötta verksamheten brett inom HR-området, där du blir en viktig länk mellan huvudkontoret i München och den nordiska verksamheten.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

  • Administrera kandidaterna i rekryteringsverktyget
  • Koordinera rekryteringsevent med skolor
  • Anpassa globala HR-initiativ till nordisk nivå
  • Koordinera slutintervjuer med rekryterande chefer
  • Säkerställa en effektiv och trygg kandidatresa
  • Kontinuerligt utveckla och stärka företagets employer brand
  • Utveckla och koordinera onboardingprocessen

Roland Berger är ett kunskapsintensivt och kunskapsdelande globalt företag som lever efter sina värdeord: Entrepreneurship, Excellence och Empathy.

Din profil

Vi tror att du som kommer att trivas bäst i den här rollen har en akademisk utbildning inom HR. Vi tror att du har arbetat med rekrytering, i ett till två år och är vad att administrera och koordinera kandidatflöden. Det är meriterande om du har arbetat med employer branding och/eller har erfarenhet från HR-administration. Som person tror vi att du är nyfiken, kommunikativ och lösningsorienterad. Du är driven, strukturerad och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
 

Om företaget

Roland Berger är en ledande strategikonsultfirma, grundat av Roland Berger själv 1967 och har sedan vuxit till en global aktör. Firman består idag av 2 500 anställda med över 50 kontor i 35 länder. Sverigekontoret startades upp under 2010 och befinner sig idag i en mycket expansiv fas.

Övrigt/Vad händer nu?

Vi går igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.
Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Aron Jegers, aron.jegers@inhouse.se 

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Aron Jegers

aron.jegers@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!