Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Talent Acquisition Manager till Avanza Bank

Är du den vi söker?

Vill du jobba i ett generöst och prestigelöst bolag, som har ambitionen att revolutionera sin bransch? Vår uppdragsgivare är ett innovativt bolag som alltid vill ligga steget före - låter det som ett ställe för dig? 

För Avanzas räkning söker vi dig som har gott om driv och initiativkraft och som har flerårig erfarenhet av rekrytering och kompetensförsörjning, både operativt och strategiskt. Som Talent Acquisition Manager hos Avanza får du möjlighet att både operativt och strategiskt utveckla arbetet med rekrytering och employer branding.

Arbetsbeskrivning

Som Talent Acquisition Manager hos Avanza ansvarar du för att leverera på verksamhetens behov inom kompetensförsörjning och agerar beslutsstöd och rådgivare till rekryterande chefer. Du leder och fördelar arbetet, både operativ och strategiskt, med att utveckla och driva rekryteringsprocessen, kandidatupplevelsen och Avanzas arbete med employer branding.

Talent Acquisition är ett prioriterat område hos Avanza, där du blir en viktig företrädare för rekryteringsteamet. Talent Acquisition Manager har fullt personalansvar för TA-teamet och rapporterar direkt till CHRO och tillhör HR teamet, som består av nio kompetenta och härliga kollegor. 

I rollen som Talent Acquisition Manager leder och fördelar du arbetet i TA-teamet, som består av 3-4 medarbetare, och ansvarar för att teamet utvecklas och levererar enligt uppsatta mål. Du driver arbetet med att strukturerat identifiera framtida talangbehov och skapar rekryteringsevent i samarbete med andra avdelningar. Andra ansvarsområden är:

  • Ansvara för samarbeten och relationer med externa rekryteringsleverantörer
  • Agera systemspecialist för system kopplade till rekryteringsprocessen
  • Genomföra rekryteringsutbildningar för chefer och medarbetare
  • Planera och följa upp budget för TA-aktiviteter
  • Ansvara för utveckling av karriärsidan
  • Säkerställa mångfaldsarbetet i rekryteringsprocessen
  • Utveckla och följa upp KPI inom rekrytering och EB aktiviteter

Din profil

För att lyckas i rollen som Talent Acquisition Manager tror vi att du har stor erfarenhet av alla processer inom kompetensbaserad rekrytering och är van att skapa värde i verksamheter genom kompetensförsörjning och ditt sätt att vara. Du trivs i en roll med många interna- och externa kontaktytor och är duktig på att skapa och vårda professionella relationer. Du är van att driva tillsättningar och är certifierad i färdighetstest och/eller beteendetest. I din roll är du trygg i att konsultativt stötta, och när det behövs utmana, kollegor och beställare och är väl insatt i rekrytering av IT/Tech-profiler. Du har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Det är meriterande med erfarenhet från att leda team och/eller projekt.

Om du är nyfiken, modig och van att arbeta resultatinriktat så kommer det vara till din fördel. Om du även är en person som har nära till att ta initiativ för att gruppen ska nå sina mål så har du stora möjligheter att lyckas och trivas i rollen som Talent Acquisition Manager hos Avanza!

Om företaget

Avanza är Sveriges ledande internetbank för sparande och placeringar. Vi drivs av att förändra branschen genom att utmana de stora bankerna och försäkringsbolagen på den svenska sparmarknaden. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar spararnas ekonomi och har en vision om att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Därför står våra kunders bästa alltid i fokus, precis som det borde vara. Affärsidén är enkel – mer till dig, mindre till banken. En idé som gett oss Sveriges nöjdaste sparare 12 år i rad.

Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med drygt 600 trevliga och engagerade kollegor kommer du att sitta centralt i lokaler på Regeringsgatan 103. Banken har bra förmåner såsom extra bra bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Avanza har en unik kultur med mycket höga indextal för såväl Engagemang, Ledarskap och Arbetsmiljö. Och man tycker om att ha kul tillsammans! För mer information besök: https://www.avanza.se/i

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start under Q1 2022. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 10/1 2021. Bifoga ditt CV och gärna en kort motivering varför just du är rätt för rollen. Intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor kring rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Aron Jegers, aron.jegers@inhouse.se

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Aron Jegers

aron.jegers@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!