Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Talent Acquisition Partner till Avanza

Är du den vi söker?
Vill du jobba i ett generöst och prestigelöst bolag, som har ambitionen att revolutionera sin bransch? Vår uppdragsgivare är ett innovativt bolag som alltid vill ligga steget före - låter det som ett ställe för dig? 

För Avanzas räkning söker vi dig som är van att leverera förstklassiga kandidatupplevelser, träffsäkra rekryteringar och som vill vara med på Avanzas fortsatta tillväxtresa!

Arbetsbeskrivning
Som Talent Acquisition Partner hos Avanza ansvarar du, tillsammans med övriga i Talent Acquisition teamet, för att leverera på verksamhetens behov inom kompetensförsörjning. Du arbetar brett med rekrytering, från framtagande av kravprofil och vidare genom hela rekryteringsprocessen till teståterkoppling och referenstagning. Du stöttar och agerar beslutsstöd och rådgivare till rekryterande chefer i tillsättningarna.

Talent Acquisition är ett prioriterat område hos Avanza, där du tillsammans med rekryteringsteamet spelar en avgörande roll för företagets tillväxt genom framgångsrikt och värdeskapande arbete inom kompetensförsörjning. Du kommer främst att tillsätta roller inom marknad, legal, administration, sälj och kundservice och får även möjlighet att delta i arbetet med att underhålla och utveckla karriärsidan, jobba med on- och offboarding, driva aktiviteter inom Employer Branding och hålla interna utbildningar inom rekrytering. Andra ansvarsområden är:

  • Ansvar för att kandidatupplevelse är i linje med Avanzas värderingar
  • Ansvar för att utveckla annonser utifrån målgrupp och skapa framgångsrika annonskampanjer både med interna och externa samarbetspartner
  • Employer Branding, rekrytering och search via LinkedIn
  • Utveckla och följa upp KPIér inom rekrytering
  • Ansvar för att kandidatupplevelse är i linje med Avanzas värderingar

Du rapporterar till Talent Acquisition Manager och kommer att ingå i, och arbeta nära, ett HR-team bestående av åtta engagerade och drivna kollegor.

Din profil
För att lyckas i rollen som Talent Acquisition Partner tror vi att du behöver tre till fyra års erfarenhet av rekrytering och personbedömning. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta brett och rekrytera många olika typer av roller. Vi tror att du får energi och trivs i en roll med många kontaktytor, internt och externt, och har ett vinnande sätt att skapa och vårda professionella relationer.

Du är van att självständigt driva tillsättningar och är certifierad i färdighetstest och/eller beteendetest. Du har en akademisk examen inom HR eller motsvarande och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Om du är nyfiken, strukturerad och van att arbeta resultatinriktat så kommer det vara till din fördel. Om du även är lösningsorienterad, med hög integritet, och har ett stort intresse och engagemang för människor och beteende så har du stora möjligheter att lyckas och trivas i rollen som Talent Acquisition Partner hos Avanza!

Om företaget
Avanza är Sveriges ledande internetbank för sparande och placeringar. Vi drivs av att förändra branschen genom att utmana de stora bankerna och försäkringsbolagen på den svenska sparmarknaden. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar spararnas ekonomi och har en vision om att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Därför står våra kunders bästa alltid i fokus, precis som det borde vara. Affärsidén är enkel – mer till dig, mindre till banken. En idé som gett oss Sveriges nöjdaste sparare 12 år i rad.

Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med drygt 600 trevliga och engagerade kollegor kommer du att sitta centralt i lokaler på Regeringsgatan 103. Banken har bra förmåner såsom extra bra bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag. Avanza har en unik kultur med mycket höga indextal för såväl Engagemang, Ledarskap och Arbetsmiljö. Och man tycker om att ha kul tillsammans! För mer information besök: https://www.avanza.se/i

Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt/Vad händer nu?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan, sista ansökningsdag är den 24/3 2022. Bifoga ditt CV och gärna en kort motivering varför just du är rätt för rollen. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan datum för sista ansökan. Har du frågor kring rollen kontakta gärna rekryteringskonsult Aron Jegers, aron.jegers@inhouse.se
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Aron Jegers

aron.jegers@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!