Kontakt

Talent Management Business Partner till Synsam


Är du den vi söker?
Synsam Group är en av Europas lönsammaste och snabbast växande optikkedjor och Synsamresan ”Vi ser dig” fortsätter! Är du en engagerad person som gillar att jobba i ett bolag med entreprenöriell kultur? Tycker du det är ok att göra fel för att utmana till nya nivåer? Vill du dessutom jobba med affärsnära HR och vara med att utveckla HR funktionen i ”det nya Synsam” både strategiskt och operativt? Synsam söker nu sin nästa Talent Management Business Partner/HRBP till att ingå i TM teamet, där god laganda och höga ambitioner står på agendan. Låter det spännande?

Arbetsbeskrivning
I din roll som Talent Management BP har du ansvar för samtliga HR frågor där du stöttar Synsams regioner, genom att arbeta nära cheferna och bidra till att de får förutsättningar att vara de bästa ledarna för sina medarbetare. Du är med och driver utvecklingen av HR arbetet tillsammans med TM teamet som idag består av en Talent Manager/HR Manager och två Talent Management Business Partners. Du rapporterar till Talent Manager och utgår från Synsams fina huvudkontor på Kungsholmen.

I rollen kommer du främst att:

• Stötta försäljningschefer, regionchefer samt butikschefer i ett affärsdrivet HR-arbete genom ett konsultativt och coachande förhållningssätt.
• Ge arbetsrättsligt stöd, coacha inför samt genomföra förhandlingar.
• Ge stöd i arbetet med att attrahera, utveckla och behålla medarbetare.
• Aktivt arbeta med vår arbetsmiljö.
• Hålla utbildningar för chefer i syfte att stärka deras ledarskap.
• Delta i arbetet med att vidareutveckla TM avdelningens interna rutiner och processer.
• Delta på event och mässor för att attrahera våra talanger, främst optiker.
• Få möjlighet till eget ansvar för ett specialistområde utifrån erfarenhet och behov.
• Få möjlighet att arbeta med projekt på nordisk nivå.

Utöver ovan arbetsuppgifter kommer du att löpande arbeta med att ansvara för viss administration och rapportering samt genomföra och utveckla HR-rutiner och processer.

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen så ser vi att du har ett driv och engagemang som imponerar! Du tar stort ansvar för ditt arbete, är självgående, utåtriktad och med en tydlig säljprofil för att kunna marknadsföra Synsam på bästa sätt både internt och externt.
Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av brett HR arbete och du har en beteendevetenskaplig utbildning eller motsvarande. I ditt möte med människor är du prestigelös och smidig med en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa, utveckla och bevara goda relationer och kontakter.

Inom hela Synsam Group och i vårt team arbetar vi utifrån våra värderingar som är; Kunden nr 1, ansvarsfulla samt innovativa. Med kunden nr 1 menar vi att du alltid sätter kunden i fokus i alla beslut du tar. Med ansvarsfulla menar vi att du är ärlig, lösningsorienterad, håller vad du lovar och tar ansvar. Avslutningsvis; med innovativa menar vi att du är modig, söker nya idéer och skapar förändring.

Om företaget
Synsam är idag Nordens ledande optikkedja inom optik och ögonhälsa med 430 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 180 butiker – från Kiruna i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda kvalitetslösningar.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller efter överenskommelse. Du kommer att ha din arbetsplats på Synsams huvudkontor på Kungsholmen. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se
OBS! Ansökningar tas ej emot via mail