Transaktionsansvarig till Willhem

Är du den vi söker?
Är du en affärsmässig och driven person med erfarenhet av att ha arbetat med fastighetstransaktioner? Vill du vara en del av ett spännande fastighetsbolag med en stark och positiv tillväxt?

Willhem fortsätter att växa och söker nu ytterligare en transaktionsansvarig till avdelningen Finans & transaktion. Teamet på Finans & transaktion har en nyckelfunktion i bolaget och består idag av fyra kompetenta och engagerade medarbetare som arbetar tätt tillsammans.

Tjänsten som transaktionsansvarig är placerad vid huvudkontoret i centrala Göteborg men har hela Sverige som sitt arbetsfält, med fokus på de tre storstäderna plus tio större orter. Som medarbetare hos Willhem finns stora möjligheter att utvecklas och bolaget präglas av korta beslutsvägar och en ambition att göra ett avtryck i fastighetsbranschen.

Arbetsbeskrivning
Som transaktionsansvarig tar man fram beslutsunderlag och projektleder transaktioner inom ramen för fattade beslut. Willhem utvärderar hela tiden nya investeringsmöjligheter och har alltid flera parallella transaktionsprocesser igång. Förvärven innehåller ofta inslag av nyproduktionsprojekt som förvärvas från projektutvecklare, vilket ökar komplexiteten i uppdraget. I din roll som transaktionsansvarig rapporterar du till finansdirektören.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Projektledare vid förvärv och försäljning
• Identifiera förvärvsmöjligheter
• Värdering av fastigheter och projektmöjligheter
• Förvärvskalkyler
• Bygga och utveckla relationer
• Bevaka fastighetsaffärer på marknaden

Din profil
Vi söker dig som har arbetat självständigt några år med fastighetstransaktioner, hos transaktionsrådgivare, fastighetsbolag eller gärna ett projektutvecklingsbolag. Du har stor erfarenhet av att upprätta investeringskalkyler och värderingar. Vi utgår också från att du har goda kunskaper i fastighetsjuridik och har förhandlingsvana. Det är en fördel om du arbetat med både transaktioner och projektutveckling.

För att lyckas i rollen behöver du vara driven samtidigt som du är en ödmjuk, kommunikativ lagspelare med god samarbetsförmåga. Som person är du affärsmässig, strukturerad och analytisk. Willhem arbetar aktivt med värdegrunden, som innebär att vi är värdeskapande, affärsmässiga, kundfokuserade, nyskapande och ansvarsfulla.

Om företaget
Willhem är ett bostadsbolag som äger och förvaltar cirka 26 500 hyreslägenheter fördelat på 13 tillväxtorter i Sverige. Som ett av de ledande bostadsbolagen är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 270 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till cirka 44-45 miljarder och vår ägare är Första AP-fonden. Inom ramen för ett hållbart arbetsliv erbjuder vi förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, regelbundna trivselaktiviteter och stora möjligheter att kunna påverka din arbetsdag. Läs mer på oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Övrigt
Ansökningarna behandlas löpande. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Lena Serner; lena.serner@inhouse eller Erik Andersch, erik.andersch@inhouse.se

Sök jobbet

Kontaktperson

Lena Serner

Lena Serner
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Här kan du välja att logga in med LinkedIn eller att fortsätta med att fylla i uppgifterna i formuläret nedan. Apply with LinkedIn
Upload

Här kan du bifoga dina dokument till ansökan

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Fler jobb