UC söker en webmaster

Om kunden / About the Client
UC AB är Sveriges ledande affärs- och kreditupplysningsföretag. Med kreditupplysningar, unika analyser och effektiva lösningar hjälper de kunder att fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder de stöd till sälj- och marknadsfunktioner som vill utveckla lönsamma kundrelationer samt tjänster där målgruppen är privatpersoner. UC ägs av de svenska affärsbankerna och har cirka 300 medarbetare.

UC söker en driven och vass person med ansvar för koncernens webbplatser.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som webmaster kommer du ansvara för koncernens hemsidor när det gäller förvaltning, utveckling och aktiviteter. Du kommer skapa e-post kampanjer, driva, följa och analysera trafiken på hemsidorna samt skapa rutiner för och administrera sociala medier. Webmastern kommer analysera statistik och beteende för webbplatserna och ansvara för sökmotoroptimering. Du kommer samordna koncernens e-post kommunikation och även ansvara för koncernens domännamn. Arbetsuppgifterna involverar även att agera kravställare mot externa och interna leverantörer.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som brinner för webbkommunikation, är kreativ och förstår våra olika målgruppers behov. För att trivas i rollen behöver du ha en väl utvecklad förmåga att skapa moderna webbplatser, kunna skriva säljande texter för olika målgrupper och kanaler. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta operativt.

Som person vill vi att du har en önskan att bidra med nya idéer och förslag till förändring och förbättring samt att du är handlingskraftig. Att du kan identifiera dig med våra värderingar; värdeskapande, ansvarsfulla och passionerade och ser vi som en självklarhet!

För att kvalificeras för rollen som webmaster krävs en bred CMS kunskap och det är mycket meriterande om du arbetat i SiteVision. Kunskap om webbprogram såsom Photoshop och Illustrator samt kunskaper och operativ erfarenhet av SEO, SEM och webbanalys (Google Analytics) krävs. Vi ser att du är en driven kommunikatör och webbskribent med erfarenhet av att driva webbutvecklingsprojekt, arbeta med sociala medier samt ha kunskap om domännamnshantering.

Som person är du en självgående problemlösare, prestigelös och tycker om att nätverka och skapa relationer. Du kan se helheten och samtidigt vara noggrann med detaljerna och har en stark vilja att utveckla dig själv och dina arbetsuppgifter i stort och smått. Du är genuint intresserad av att påverka utvecklingen inom webbområdet, uppskattar ett högt tempo och ett omväxlande jobb och har en god förmåga att både samarbeta och prioritera. Du har en god språklig förmåga i tal och skrift.

Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom information, kommunikation eller marknadsföring samt några års erfarenhet av strategiskt och operativt webbkommunikationsarbete. Har du bakgrund som konsult inom webbkommunikation är det meriterande. Du behärskar självklart engelska i tal och skrift. Du rapporterar till Marknadschefen.

Övrigt / Other
Tjänsten är ett föräldravikariat under ca 15 månader med start i april och är stationerad i Marievik, söder om Stockholm.

Låter tjänsten intressant? Intervjuer sker löpande så ansök gärna idag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!