Inhouse / Jobb / Varuhuschef till ÖoB i Karlskrona

Är du den vi söker?

Vill du arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken inom detaljhandeln? Har du erfarenhet från detalj/dagligvaruhandeln och lockas av att utveckla ett ÖoB- varuhus? Är du också driven, resultatorienterad och en engagerad ledare? Då kan rollen som varuhuschef i Karlskrona vara något för dig!

ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige och omsätter idag 4 miljarder kronor. Här får du möjligheten att arbeta i ett värderingsstyrt bolag med medarbetare som drivs av utmaningar och som gillar ett omväxlande arbete i högt tempo. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. ÖoB erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du får möjlighet att ta eget ansvar.

Arbetsbeskrivning

Som Varuhuschef ansvarar du för att resultat och mål nås. Du har det ekonomiska, personella och kommersiella ansvaret för varuhuset. Du ansvarar för löpande drift och försäljning inom ramen för ÖoBs koncept och arbetsmodell.

Du har personalansvar och med arbetsglädje som utgångspunkt leder och utvecklar du teamet med stort engagemang. Du rapporterar till Retailchef.

Några av dina viktigaste arbetsuppgifter:

  • Driva och utveckla varuhusets försäljningstillväxt och lönsamhet enligt satt affärsplan
  • Leda, coacha och utveckla varuhusets personal
  • Hålla varuhuset säljande och inspirerande efter satta koncept och säsong
  • Löpande hantering och efterlevnad av varuhusets försäljnings- och driftprocesser samt att verka för kontinuerlig utveckling och förbättring
  • Schemaläggning och planering
  • Inventering och kassationer

Din profil

För att du ska vara rätt person ser vi att du några års erfarenhet som ledare inom detalj/dagligvaruhandeln samt erfarenhet från stordrift. Du uppskattar att arbeta i en miljö med högt tempo och trivs i en roll med stort eget ansvar.

Du är en engagerad och möjlighetsorienterad person med tydliga ledaregenskaper som sätter samarbete högt och är bra på att skapa effektiva team och att utveckla medarbetare. Vidare är du handlingskraftig, affärs- och resultatdriven och har förmåga att sätta ditt uppdrag i ett större perspektiv och se till organisationen som helhet. Du har god ekonomisk förståelse och vet vad som krävs för att skapa resultat och nå uppsatta mål. 

Stor vikt kommer läggas vid det personliga ledarskapet.

Du behärskar svenska flytande i tal och skrift, är trygg i Officepaketet och van att arbeta i olika system.

Om företaget

Sedan 1948 bedriver Runsvengruppen handelsverksamhet under signumet en god affär. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via Runsven AB. Marknadsarbete och försäljning sköts huvudsakligen via ÖoB. Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter från Linköping, Motala och Mjölby.

Övrigt 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning på 6 månader, tillträde så snart som möjligt.

I denna rekrytering samarbetar ÖoB med Inhouse Väst. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor.
För mer information eller frågor, kontakta Sofia Lidenhed sofia.lidenhed@inhouse.se - Välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Anställningsomfattning

Försäljning

Tjänstgöringslän

Blekinge Län

Tjänstgöringsort

Karlskrona

Kontaktperson

Sofia Lidenhed

sofia.lidenhed@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan