Varumärkesspecialist med omfattande strategisk erfarenhet till Folksam.

Om kunden / About the Client
Kundägda Folksam erbjuder många karriärmöjligheter i ett ansvarstagande företag. Vi är i dag cirka 3 700 medarbetare och är störst på försäkring i Sverige. Nästan varannan svensk är försäkrad hos oss och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare.
Avdelningen Varumärkesutveckling består av åtta medarbetare och ingår i enheten Kommunikation. Avdelningen består av varumärkesspecialist, researchmedarbetare, webbanalytiker, specialist kundkommunikation och controller. Tillsammans arbetar vi för att utveckla affären genom att stärka Folksams och våra dotterbolags varumärken. Vi tar fram kund- och marknadsinsikter som vi använder för att utveckla strategier, erbjudanden, kundkommunikation och ett effektivt nyttjande av befintliga resurser.
Just nu befinner vi oss i ett spännande förändringsarbete och för dig som vill vara med på denna resa erbjuder vi en spännande och viktig roll som varumärkesspecialist.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• stötta organisationen i varumärkesfrågor
• föreslå budget för de interna/externa aktiviteter och projekt som ska genomföras
• vara projektledare i respektive varumärkesprojekt (beslutat av Kommunikations ledningsgrupp eller Koncernledningen)
• bistå vid beslut/checkpoints i utveckling av olika kommunikationslösningar inom strategiska riktlinjer, såsom tryckt och digital media och copyplattform
• vara specialist på regelverket inom ansvarsområdet
• utföra migrations- och konsekvensanalyser i varumärkesportföljen
• initiera och stödja de operativt ansvariga för respektive varumärke
• bistå i analys, åtgärder inför årsplan, kampanjer, kampanjuppföljning och tracking
• ansvara för varumärkesmigreringsprojekt vid förvärv/avyttring.
Du är också ansvarig för att årligen ge en nulägesbild, uppdatera den kommunikativa målbilden och ta fram rekommendationer till vidareutveckling av respektive varumärke.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att delta i och leda strategiskt varumärkesbyggande arbete. Du har erfarenhet från såväl köpar- som byråsidan, där du också bör ha haft flera olika roller. Vidare har du erfarenhet av arbete på en koncerngemensam enhet i en affärsstödjande roll, samt erfarenhet av varumärkesbyggande i en stor komplex organisation. Dessutom ska du också ha erfarenhet av strategisk projektledning. I botten har du en relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarande.
Som person tänker du strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vidare är du trygg, stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. För att lyckas i rollen behöver du även kunna samarbeta bra med andra och kommunicera på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt. Dessutom är du lösningsfokuserad, analytisk och arbetar bra med komplexa frågor

Om Inhouse / About Inhouse
I den här rekryteringen samarbetar Folksam med Inhouse AB, Peder Mårtensson, 0708-14 88 00. Välkommen att söka tjänsten på www.inhouse.se