VD-assistent till Elekta

Är du den vi söker?
Är du en självgående person som trivs i en supporterande roll på ett internationellt företag? Gillar du att skapa struktur & ordning? Är du noggrann som person? Då är denna tjänst något för dig.

Arbetsbeskrivning
Som VD-assistent kommer du vara ett administrativt stöd till företagets VD.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Ansvara för e-post, kalender- och mötesbokningar
• Koordinering av internationella resor
• Eventkoordination
• Sammanställning och framtagning av skriftligt material
• Hantera fakturor, tidrapporter och utläggsrapportering
• Internkommunikation
• Hantera konfidentiell och känslig information på ett professionellt sätt

Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll där du arbetat med service och administration, gärna med engelska som arbetsspråk. Flexibilitet är en viktig egenskap i denna roll. Vidare har du en hög kommunikativ förmåga samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Som person är du proaktiv och ordningsam. Du har mycket god förmåga att organisera och planera samt är en talang på att hålla flera parallella uppdrag igång samtidigt. Koordinera och boka resor är en viktig del av arbetet. Du är trygg i att jobba i olika system, tar egna initiativ och motiveras av att leverera resultat. Då du är en viktig länk i företaget ser vi att du har en hög integritet och ett mycket professionellt förhållningssätt till både arbetsuppgifter, kollegor och kunder. Du kommer att ha din bas på Stockholmskontoret med ett antal resor under året.

Om företaget
I snart femtio år har Elekta lett utvecklingen inom strålbehandling. Våra nästan 4000 anställda jobbar varje dag, jorden runt, för att möjliggöra precisionsbaserad, individanpassad strålbehandling för alla med cancer som behöver det. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm och är noterade på Nasdaq Stockholm. För mer information besök www.elekta.com eller följ oss på Twitter, @elekta.

Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse. Tjänsten är på heltid. Då koncernspråket är engelska, tar vi endast emot ansökningar på engelska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, därför ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-mail, utan hänvisar till www.inhouse.se. Vid eventuella frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Eva Bennich Rathsman. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Kontaktperson

Eva Bennich Rathsman
eva.bennich.rathsman@inhouse.se

Eva Bennich Rathsman
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Upload

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar