Kontakt

VD-assistent till K-rauta


Är du den vi söker?
K-rauta har lagt fast en ny strategi för den svenska verksamheten som nu implementeras med full kraft. Det innebär ett högt förändringstryck med många möjligheter till utveckling för dig som drivs av ständig förbättring och ser dig själv som en lagspelare.

Arbetsbeskrivning
Som VD assistent kommer du att arbeta nära tillsammans med VD och (till viss del) övriga i ledningsgruppen. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara:

• Hantera mötesbokningar, kalender och resebokningar samtidigt som du kommer att vara ”spindeln i nätet” på kontoret
• Tillsammans med VD sätta upp mötesstruktur och planera för ledningsgruppsmöten och styrelsemöten, ansvara för protokoll och uppföljning på actions
• Ta fram och kvalitetsgranska presentationsmaterial
• Hålla ihop och planera event och konferenser
• Driva och delta i företagsgemensamma projekt.

Din profil
För att lyckas i den här rollen trivs du i en föränderlig miljö där mycket händer. Som person är du strukturerad, noggrann och har en positiv attityd. Du trivs med att jobba i ett högt tempo, där det ställs höga krav på service. Du har en god kommunikativ förmåga, oavsett om det är på engelska eller svenska. Förutom att du behärskar Officepaketet på en hög nivå, har du även god systemvana och har god förståelse för det digitala. Du jobbar på ett prestigelöst och flexibelt sätt och tycker om att ha många kontaktytor. Vi ser att du har minst 3-5 års erfarenhet från en liknande roll.

Om företaget
K-rauta AB är ett helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern, Kesko Oyj. Det första svenska byggvaruhuset öppnade 1996 i Stockholm. Idag är K-rauta rikstäckande med byggvaruhus, från Umeå i norr till Malmö i söder. K-rauta erbjuder gedigna produkter och tjänster inom badrum, trädgård, verktyg, bygg och inredning. Det svenska huvudkontoret sitter i trevliga lokaler i Kista.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med önskan om start under september 2018. I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi träffar kandidater fortlöpande och tjänsten kan komma bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Vid frågor vänligen kontakta Eva Bennich Rathsman på Inhouse.