VD- assistent till NCC Housing

Om kunden / About the Client
NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC är verksamma inom hela värdekedjan när det gäller att skapa miljöer för arbete, boende och kommunikation. Koncernen omsätter ungefär 55 Mdr SEK och har totalt 18 000 anställda (2012). NCCs vision är att vara det ledande företaget i utveckling av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. NCCs fokusområden är kunder, kostnader och kompetens och värdegrunderna bygger på ärlighet, tillit och respekt, tre viktiga hörnstenar.

Affärsområdet Housing är ett organiserat bolag som bedriver boendeutveckling, det vill säga utveckling och försäljning av permanentbostäder på utvalda marknader i Norden, Tyskland, Baltikum och S:t Petersburg.

NCC Housing söker nu en erfaren VD-assistent med placering på huvudkontoret i Solna. Du kommer att assistera VDn samt eventuellt på sikt staben. Här får du möjligheten att arbeta i en omväxlande och intressant miljö.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Som assistent ansvarar du för det administrativa stödet åt din VD i första hand.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ha kontroll på och säkerställa mail, telefonsamtal och kalender
• Boka resor åt VD och vissa ledningsgruppsmedlemmar
• Visumhantering
• Boka, planera och kvalitetsäkra konferenser och mässor
• Hantera olika IT system och vara tekniskt orienterad
• Faktura och- reseräkningsadministration
• Skapa förstklassiga PPT presentationer
• Säkerställa komplett styrelsematerial
• Hantera legal dokument
• Ansvara för beställningar av dator, telefon, Id kort m.m. för nyanställda till avdelningen
• På sikt samordna VD-assistenterna i NCC Housing Business Units (5 länder)
med syfte att stärka Housing som en enad organisation

Din profil / Your profile
Du arbetar engagerat och proaktivt, är självständig och noggrann. Du har förmåga att prioritera är van vid och kan driva egna projekt.
Det är viktigt att du kan arbeta med parallella uppdrag samt har god kommunikativ förmåga.

Du måste vara stresstålig, flexibel och lojal. Vi ser att du är en kreativ person med integritet, känsla för sekretess och samtidigt har hög energi.

För att passa rätt in i profilen är det viktigt att vara professionell och leveransstark, du har pondus, driv, är nyfiken och självklart, har du en positiv attityd.

Som person är du en relationsbyggare som trivs att arbeta med andra.

Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet från en motsvarande tjänst, gärna från ett större bolag. Du är bekant med och har förståelse för arbetet med ledningsgruppsmöten, styrelsemöten och liknande.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, det är meriterande om du behärskar finska, tyska och/eller ryska i tal och skrift. Du är en skicklig användare av Office programmen och är skicklig på att skapa presentationer i Powerpoint. Vi ser gärna att du har ett intresse för effektivt användande av teknik och IT-system.

Övrigt / Other
Uppdraget är en tillsvidaranställning med start snarast

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!