VD till FamiljenPangea, Stockholm

Om kunden / About the Client
Vi söker dig som vill ta en av Sveriges mest spännande design- och kommunikationsbyråer vidare i en värld av digitala tjänster.

Vårt jobb är att skapa och förstärka relationer mellan människor och varumärken genom insiktsbaserad design och kommunikation. Vi strävar ständigt efter att hitta de smartaste lösningarna som ofta är oförväntade och sträcker sig över många olika discipliner. Här finns unika kompetenser inom bland annat typografi, digital strategi och PR.

Vår byrå består av 23 kreativa och engagerade medarbetare som delar varandras med- och motgångar i ett stilfullt renoverat bageri mitt i SoFo på Söder i Stockholm.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker vi en affärsdriven VD som vill vara med och utvecklas med oss

Design- och kommunikationsbyrån är i en spännande omvälvningsfas med en stor potential. Därför söker vi nu en extern VD som kan ta oss vidare i den digitaliserade världen och utveckla byrån och dess affärsdrivande verksamhet. Du är trygg i dig själv och mogen för en ny utmaning, där du driver förändring, både internt och externt mot uppsatta mål. Rollen innebär fullt personal-, resultat- och budgetansvar med rapportering till styrelsen.

Din profil / Your profile
Vi vill att du som söker har:

• Förmågan att leda en organisation med engagerade och kreativa medarbetare.
• Erfarenhet av att leda och driva en verksamhet med fullt ekonomi- och personalansvar.
• Erfarenhet av, och med framgång drivit liknande uppdrag inom design- och kommunikationsbranschen.
• En akademisk examen inom marknadsföring, medier, kommunikation eller annan adekvat utbildning.
• En dokumenterad erfarenhet från digitalt baserad verksamhet.
• En tydlig extern marknadsorientering och förståelse för vikten av att nätverka.
• Ett entreprenöriellt förhållningssätt med intresse för design och samtliga kommunikationskanaler.

För att bli framgångsrik i VD-rollen hos oss är det viktigt att du är utåtriktad, kommunikativ samt har lätt för att leda. Som person är du handlingskraftig, har starkt kundfokus och visar en mycket god affärsmässig förståelse. Du är prestigelös och trivs med att vara debattör och föreläsare. God egen förmåga i relationsskapande och stort tålamod är också avgörande för att lyckas och trivas i rollen.

Övrigt / Other
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Inhouse i denna rekrytering. Välkommen med din ansökan via www.inhouse.se.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mona Beckman, mona.beckman@inhouse.se, 070-795 00 20. Vi gör urval löpande men vi vill ha din ansökan senast 4 april 2016.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!