Kontakt

Vi söker en VD-assistent till Transcom


Är du den vi söker?
Transcom söker nu en VD-assistent och vill du vara med på en spännande resa i en positiv miljö? Du kommer att ha mycket ansvar och varierande arbetsuppgifter.

Arbetsbeskrivning
Rollen är bred med stort ansvar. Några av de förekommande arbetsuppgifter är;
• Bistå VD med administrativ support
• Supportera ledningsgruppen med administrativa arbetsuppgifter
• Ansvara för styrelseportal & material
• Ansvara för planering inför årsstämma
• Ansvara för VD:s kalendarium samt agenda & protokoll
• Projektleda interna projekt, följa upp actions & deadlines
• Travel Management dvs kontakt med resebyrån
• Planera och koordinera en årlig konferens i Europa
• Ad-hoc uppgifter
• Kontorsansvar så som ansvarig för inköp mm
• Personalansvar
Rollen innebär även att du är kontorsansvarig med ett övergripande ansvar för kontoret vad gäller leverantörer, avtal och lokalen i övrigt. Personalansvar för en receptionist och en assistent ingår även.

Din profil
För att lyckas i din roll som VD-assistent har du minst fem års erfarenhet som chefsassistent och vi ser gärna att du har erfarenhet från ett börsnoterat bolag. Du har tidigare jobbat med lednings- och styrelsearbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på kommunikation, samarbete, servicekänsla och förståelse för andra människor. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du hanterar även Office paketet mycket väl.

Som person är du är flexibel, strukturerad, noggrann och en god organisatör.
Du har en professionell framtoning, positivt förhållningsätt och tycker om att ge service.
Du har utmärkt social kompetens då du har ett nära samarbete med övrig personal, ledning och styrelse. Ditt fokus ligger på hög service och du ser till att arbetsuppgifter blir utförda från början till slut.

Du arbetar proaktiv, självständigt och du fattar egna beslut när det krävs. Du har hög integritet och trivs i en föränderlig miljö.

Om företaget
Transcom är ett multinationellt callcenterföretag som erbjuder outsourcade tjänster såsom kundhantering, kredithantering och tolkförmedling. Företaget grundades i Sverige år 1995, men har idag verksamheten i Europa, Nord- och Sydamerika, Asien och Afrika.

Övrigt
Transcom ska under oktober flytta till nya lokaler vid Norrtull nära kommunikationer. Låter detta intressant och som ditt nästa steg i karriären? I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse. Välkommen med din ansökan via länken. Intervjuer kommer ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta Jessica Grip på Inhouse 08–52223310.