Vi söker nu en Assistent till Ledarnas arbetslöshetskassa

Om kunden / About the Client
Ledarnas arbetslöshetskassa är en arbetslöshetskassa för personer som har en chefsbefattning eller en ledande funktion som anställd eller företagare.

Ledarnas arbetslöshetskassa är en ideell förening med egna stadgar och eget ansvar för sin organisation och verksamhet. Arbetslöshetskassans högsta beslutande organ är föreningsstämman som också utser styrelsen. Styrelsen har det yttersta och övergripande ansvaret för verksamheten och utser kassaföreståndaren som ansvarar inför styrelsen och ska leda och sköta arbetslöshetskassans dagliga verksamhet enligt de direktiv och riktlinjer som styrelsen beslutar.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker en person som ska assistera ledningen med bland annat följande arbetsuppgifter:
• Koordinering kring styrelsemöten och andra möten
• Uppdatera texter och innehåll till hemsida och intranät
• Föra protokoll och minnesanteckningar vid möten

I rollen ingår att vara administrativt stöd till kassaföreståndaren och även se till att kontoret fungerar samt att hugga i där det behövs. Då tjänsten är ny så har du stora möjligheter att komma med egna idéer och påverka rollen samt visa framfötterna inom ramen för rollen.

Din profil / Your profile
Arbetsuppgifterna är växlande och passar dig som har en stark känsla för service, administration och har en god kommunikativ förmåga. Då arbetet är självständigt bygger det på att du är van att ta egna initiativ och arbeta proaktivt. Vi ser även att du har ”skinn på näsan” och har lätt att fatta beslut samt god prioriteringsförmåga. Vidare är du flexibel, noggrann och strukturerad.

För att trivas hos oss är du som person social, glad och utåtriktad.

Du har en gymnasieutbildning och några års erfarenhet från arbete som sekreterare, administratör eller assistent och då gärna frånmyndighet eller offentlig verksamhet. . Vi ser gärna att du är van att arbeta med styrelse eller ledning.

Du är van att arbeta i Officepaketet och god vana att kunna utforma presentationer i PowerPoint. Du har även en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i både tal och skrift.

Övrigt / Other
Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas snarast möjligast. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är 8.05-16.00 och Ledarnas a-kassa sitter i fina lokaler i City.
Tycker du att ovanstående beskrivning passar in på dig är du hjärtligt välkommen att söka tjänsten.

Vill du veta mer!

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!