VOC agent till Samsungs kundtjänst

Är du den vi söker?
Trivs du i en roll där du med din erfarenhet bidrar till bättre en kundupplevelse? Nu söker Samsung en VOC (Voice of customer) agent till sin kundtjänstavdelning. Uppdraget är ett konsultuppdrag med stor chans till förlängning med start relativt omgående och som löper till och med augusti med stor chans till förlängning!
Ansök redan idag!

Arbetsbeskrivning
I rollen som operativ och administrativ VOC agent kommer huvudfokus vara att utveckla och förbättra processer för kundtjänst och kundservice genom utvärdering, dialog med kund och genom att i ett tidigt skede identifiera problem som kan leda till kundmissnöje.
Att prata med kunderna är en viktig uppgift som kommer att hjälpa dig i ditt arbete med att förbättra Samsungs processer.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Följ upp med samtal med missnöjda kunder för att ta reda på vad som gjort dem missnöjda
• Hantera pågående ärenden via mail och telefon
• Ha dialog med kunder och andra inom företaget för att ta fram processer för att undvika missnöje samt höja kundnöjdheten.
• Ta fram lösningar och förslag på ersättning inom Samsungs ramar.
• Analysera Dsat data samt GPLS system
• Du kommer att hjälpa till med att skapa månatliga rapporter och delta i möten med Service Nätverk för Chefer att hitta brister i processer som orsakar missnöje.
• Delta i möten för risk-hanteringsärenden i syfte att proaktivt hitta kundärenden som indikerar ett potentiellt problem och analysera resultatet av kommande ärenden för att se om de kunde ha förhindrats med en annan metod.

Din profil
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en liknande position alternativt erfarenhet av försäljning och kundservice samt rapporthantering och administrativt arbete. Du är van vid kundkontakt och är bekväm med att använda telefon i din kundkommunikation. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i olika system och är en van användare MS Office.

Som person du är självgående och trivs i en roll med stort eget ansvar där du får använda dig av dina people skills, din empatiska förmåga att sätta dig in i olika situationer och använda din problemlösnings-och analytiska förmåga. Vi tror att du har ett affärs-och kundorienterat förhållningssätt och en god social-och kommunikativ förmåga. För att trivas i organisationen och snabbt komma in i rollen behöver du även ha en god kulturell förståelse och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i andra nordiska språk, särskilt finska är meriterande.

Om företaget
Samsung är en global aktör som är världsledande inom teknik, och öppnar nya möjligheter för människor i hela världen. Samsung arbetar med innovation inom TV, smartphones, surfplattor, datorer, kameror, hushållsapparater, skrivare, LTE-system, medicintekniska produkter och LED-lösningar. Hos Samsung tror vi att meningsfulla framsteg kommer från att våga trotsa hinder. Teknik bör finnas tillgänglig för alla och det ska göra människors liv smartare och enklare.

Om Inhouse
På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management.

Övrigt
Samsung sitter i fina nya lokaler i Kista. Rollen är en inhyrning via Inhouse 5-6 månader med start omgående med stor chans till förlängning
Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande.
Vid frågor kontakta Malin Söderberg, malin.soderberg@inhouse.se
Varmt välkommen med din ansökan!