Denna tjänst är inte längre aktuell.
Webbanalytiker till Kundstrategi på Folksam.
Är du den vi söker?
Vi söker en Webbanalytiker och Data scientist.
Som Webbanalytiker och Data Scientist ansvarar du för att driva och supportera verksamheten att arbeta med digitala beteendedata tillsammans med övriga källor som t. ex. Voice of Customer och Kundanalys som underlag för att förbättra kundresan.
Du driver egna initiativ som ger kompetens, förutsättningar och verktyg för att arbeta mer och mer datadrivet och skapa förståelse för kundens hela behov.
Till din hjälp har du ett antal specialister inom kundanalys, kampanjteknik och CRM.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ha en central roll inom Kundstrategi där du skapar struktur för uppföljning av mätetal och KPI: er samt driver egna initiativ. Du kravställer på, samt använder såväl externa som interna källor. Visualiserar och presenterar insikter på ett pedagogiskt sätt. Samt föreslår proaktivt actions baserat på data.
Vi ser gärna att du redan idag är en erfaren Digitalanalytiker/webbanalytiker/Kundanalytiker/Data scientist verksam i linjebefattning. Du har flera års erfarenhet av datadriven marknadsföring och är van att arbeta i team och mot kvantitativa mål.
För att lyckas med uppdraget tror vi att:
• Du brinner för att gräva i och forma insikter baserat på data.
• Du har eget driv, är nyfiken, analytisk och affärsorienterad.
• Du har ett brinnande intresse för att förstå effekter och kundbeteenden som konstant
optimera kundresan.
• Du är ordningsam, strukturerad och har koll på detaljer.
Din profil
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, matematik, statistik/analys, systemvetenskap, teknik eller motsvarande. Du har erfarenhet av att jobba med verktyg som exempelvis Google Analytics, Adobe Analytics. Du har erfarenhet av att jobba med visualiseringsverktyg exempelvis Klipfolio eller Google Data Studio Tableau, Power BI eller QlickView/Sense.
Det är bra om du har programmeringskunskaper inom SAS, R eller Pyton.
Om företaget
Sektionen Kundstrategi och verksamhetsutveckling har ett övergripande ansvar för sälj- och serviceprocessen samt utvecklingsfrågor. Avdelningen Kundstrategi ansvarar också för den proaktiva CRM-bearbetningen, kundinsikter och kundundersökningar samt förvaltar och utvecklar analyser och modeller kring kunden och dess beteende.
Om Inhouse
Hos Folksam gör du karriär i ett ansvarstagande företag.
Vi är ett stort, kund ägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär. Vi stöttar våra medarbetares utveckling och har bra anställningsförmåner.
För att öka samarbete och kreativitet jobbar vi aktivitetsbaserat. Se filmen om hur det är att jobba på Folksam, http://folksam.se/att-jobba-har.
Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar Folksam med Peder Mårtensson, Inhouse AB. Ring gärna honom på 0708-14 88 00. Alt sök tjänsten direkt. Välkommen!</p